مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه؛

پزشکان قشر کم استفاده کنندگان کارت خوان

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت : تقریبا ۱۹ درصد از این جامعه پزشکان نسبت به ثبت دستگاه کارت‌خوان خود در سامانه امور مالیاتی اقدام کرده‌اند .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد‌باقر حیدری رئیس نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت : در خصوص درآمد پزشکان در جامعه غلو می‌شود؛ بسیاری از پزشکان عمومی و برخی متخصصان درآمد کمی دارند، تنها کمتر از ۱۰ درصد از آن‌ها که در تخصص خود به خاطر مهارت و سطح علمی معروف و نام‌آور شده‌اند، درآمد بالا دارند.

او به عدم وجود دستگاه کارت‌خوان در مطب برخی از پزشکان استان اشاره کرد و گفت : پزشکان باید در اسرع وقت برای رفاه حال بیماران و مردم نسبت به نصب دستگاه‌های کارت‌خوان اقدام کنند.

او نداشتن کارت‌خوان توسط پزشکان را قابل دفاع ندانست و افزود: تعیین مالیات براساس درآمد پزشکان و طبق گروه‌بندی‌های خاصی انجام می‌شود.

آخرین مهلت نصب کارت‌خوان برای مشاغل مذکور ۱۵ شهریورماه امسال اعلام شده بود که مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه از تمدید این مهلت خبر داد و افزود: تاریخ اجرایی آن از ابتدای مهرماه جاری است.

هادی ملکشاهی با اشاره به کم‌کاری جامعه پزشکی استان در نصب کارت‌خوان، افزود: متاسفانه استقبال خوبی در جامعه پزشکی استان تا بدین تاریخ نداشته‌ایم، تقریبا ۱۹ درصد از این جامعه هدف نسبت به ثبت دستگاه کارت‌خوان خود در سامانه امور مالیاتی اقدام کرده‌اند.

او از اعمال جرائم غیرقابل بخشش برای هرگونه فرار مالیاتی و کتمان درآمد خبر داد و گفت: درآمد‌هایی که در دستگاه کارت‌خوان ثبت نشود و سازمان مالیاتی بر آن اشراف نداشته باشد جزو درآمد‌های کتمان شده محسوب می‌شود و مشمول ۳۰ درصد جریمه غیرقابل بخشودگی است، علاوه بر این ۲ درصد نیز درآمد خدمات است که اگر دستگاه کارت‌خوان را نصب نکنند یا نداشته باشند؛ جریمه می‌شوند.

ملکشاهی در خصوص کارتخوان‌های نصب شده سازمان مالیاتی، گفت: دستگاهی که بدین منظور نصب شده ثبت سیستم مالیاتی است و آرم سازمان روی پرینت‌های آن وجود دارد.

 

 

انتهای پیام/د

در خصوص درآمد پزشکان در جامعه غلو می‌شود

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.