٣ بازی ٨ گل خورده؛

وقتی موتور بنز روی بدنه پیکان سوار می‌شود!

نساجی مازندران با دریافت هشت گل آن هم فقط در سه بازی، تاکنون اوضاع دفاعی نگران کننده‌ای داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،به نتایج کسب شده قرمزپوشان قائمشهری در ٣ دیدار گذشته دقت کنید:
هفته اول تساوی ١ بر ١ مقابل پیکان
هفته دوم پیروزی ٤ بر ٣ مقابل پیکان
هفته سوم شکست ٤ بر ٣ مقابل سایپا

به گزاف نیست اگر بگوییم نساجی یک تنه جور بالا بردن میانگین گل در لیگ برتر را کشیده، چون در وقوع ١٦ گل در ٢٧٠ دقیقه یک طرف ماجرا بوده است.

نساجی در خط هجوم تیمی با صلابت و جذاب است و میانگین ۲/۶۶ گل زده در هر بازی را به ثبت رسانده، جاییکه با درخشش نفراتی مانند علی شجاعی، محمد مهدی نظری و رحمان جعفری جوان و با تکنیک در خط حمله، موتور گلزنی تیم خوب کار می‌کند و هواداران را به وجد آورده است.

اما هرچقدر اوضاع در خط حمله حیرت انگیز و به دلخواه هواداران پیش می‌رود، به همان مقدار در عقب زمین شرایط ترسناک و نگران کننده است، چون با دریافت هشت گل در سه دیدار و ثبت میانگین ۲/۶۶ گل خورده آشکارا می‌توان فهمید وضعیت عادی نیست.

این آمار وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم روی نیمکت این تیم رضا مهاجری نشسته است، مربی که به تفکرات محتاطانه و عمدتا دفاعی شهره است، به طور مثال ماشین سازی با هدایت وی در ٣٠ بازی ١٧ تساوی در کارنامه داشت و ٢٦ گل هم دریافت کرد، یعنی میانگین ۰/۸۶ گل خورده در هربازی که ایده ال به نظر می‌رسد.

رضا مهاجری حالا در این فصل حسابی خرق عادت کرده، او هرچه در تیم‌های سابق خود هفته‌ها را با نتایج کم گل و عمدتا با تساوی به پایان می‌برد، حالا هواداران تیمش در ورزشگاه نتایجی عجیب و غریب همراه با جشنواره‌ای از گل را به نظاره می‌نشینند.

قرمزپوشان ابتدای فصل درگیر مسائل مالکیتی بودند و زمانیکه تیم‌های رقیب یک به یک بازیکنان موثر و با کیفیت این تیم را به تور خود می‌انداختند، این تیم تقریبا تمام عناصر دفاعی موثر خود را از دست داد، نفراتی مثل جورجی گولسیانی، محمد آبشک، فرشاد فرجی، مهرداد عبدی، احمد عبدالله‌زاده، لاشاتوتادزه، حامد لک و حمیدرضا دیوسالار که هر کدام در روند با ثبات فصل گذشته نقش مهمی داشته اند.

رضا مهاجری در جدایی بازیکنان بی تقصیر و در جذب بازیکنان جدید هم تا حدودی مقصر است، چون هرچند انتخاب نفرات با نظر وی صورت گرفت، اما وقتی بدانیم تیم در تسویه حساب با هتل محل اقامت اردو ناتوان است و مدیران هتل به ناچار بازیکنان را گرو می‌گیرند تا به پول خود برسند، پس سرمربی قطعا نمی‌تواند به جذب بازیکنان درجه یک فکر کند.

اما نکته ماجرا و شاید تنها انتقاد به رضا مهاجری در انتخاب فردی مطمئن در درون دروازه تیم است، جاییکه با جدایی حامد لک، او به دروازبانانی بی تجربه مانند محمد امین رضایی و نیما میرزازاد اطمینان کرد که در سه هفته سپری شده عملکرد بسیار ضعیفی از خود به جا گذاشتند و در ٥ گل از ٨ گل دریافت شده نقش اساسی داشتند.

به طور مثال ۲ دروازبان جوان در بازی دیروز مقابل سایپا با اشتباهات فردی مهلک و کشنده خود، در به ثمر رسیدن سه گل از چهار گل حریف مقصر صد در صد بودند.

نفرات جذب و گمارده شده در خطوط دفاع و هافبک دفاعی تا به حال عملکرد رضایت بخشی نداشته اند و بازیکنانی مانند محمد امین رضایی، حامد شیری، رضا علیاری، ابولحسن جعفری، سید محمد میری و میلاد سرلک چنان ترکیب ناهمگون و نامتعادلی را ساخته اند که به نظر می‌رسد رسیدن آن‌ها به فرم ایده ال زمان زیادی خواهد برد.

با دیدن بازی‌های نساجی و خط حمله قدرتمند و خط دفاعی پراشتباه این تیم، اولین چیزی که به ذهن هر هواداری خطور می‌کند، اینست که گویی یک موتور ٣٨٠٠ اسب بخاری روی بدنه ماشینی خاطره انگیز مانند پیکان سوار شده است!
 
گزارش از حامد گلی
 
انتهای پیام/ب
 

اوضاع بازی های نساجی مازندران  خوب نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.