کارگروه اجتماعی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی

کارگروه اجتماعی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی در اراک برگزار شد.

کارگروه اجتماعی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  کارگروه اجتماعی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی برای بررسی آخرین وضعیت شاخصه‌های این حوزه با حضور اعضاء و ادارات مربوطه در استانداری در اراک برگزار شد.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی گفت: در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر جزو شایع‌ترین بیماری‌های استان است که می‌توان به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و حوادث اشاره کرد.

جمالیان افزود: اداره کل ورزش و جوانان با ترویج ورزش و افزایش تحرکات بدنی مردم، اداره کل غله با نظارت بر نانوایی‌ها برای کنترل نمک در نان و راهنمایی و رانندگی در کنترل حوادث و ترافیک و راهداری در بهسازی جاده‌ها می‌توانند میزان شیوع بیماری‌های غیرواگیر را در استان کاهش دهند.

وی اضافه کرد: طی اقداماتی که توسط مرکز بهداشت استان انجام شده است بالای ۵۰ درصد بیماری‌های غیر واگیر شناسایی شدند و به مرحله درمان هم رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: کمکی که سایر ارگان‌ها می‌توانند به مجموعه علوم پزشکی استان داشته باشند این است که در پیشگیری وجلوگیری در ابتلا به این بیماری‌ها کمک کنند.

انتهای پیام / ج

موضوعات کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.