پنیر پوستی عشایر به نام شیروان ثبت می‌شود

فرماندار شیروان از برنامه‌ریزی برای ثبت ملی پنیر پوستی تولیدی عشایر شیروان، به نام این شهرستان به عنوان یک برَند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، امین‌رضا مرآتی فرماندار شیروان گفت: برندسازی تولیدات پنیر پوستی برنامه‌ای در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند گامی موثر برای رونق اشتغال و درآمد بانوان عشایر باشد.

مرآتی افزود: با توجه به اینکه اقتصاد استان خراسان شمالی و شهرستان شیروان بر پایه کشاورزی و دامداری است، باید با برندسازی برخی محصولات لبنی منطقه، به معیشت مردم کمک شود که امید است با ثبت پنیر پوستی، نسبت به ایجاد کارگاه‌هایی برای افزایش اشتغال و درآمدزایی قشر زحمتکش و پرتلاش دامدار اقدام شود.

فرماندار شیروان گفت: پس از توفیق در ثبت پنیر پوستی عشایر به نام شهرستان، ثبت سیب اوغاز و شیره انگور شیروان در اولویت‌های بعدی برای ثبت ملی قرار دارند که برای آن برنامه ریزی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

پنیر پوستی عشایر که به شیوه سنتی تهیه می‌شود علاوه بر خواص سرشار غذایی، به گفته کارشناسان پزشکی به دلیل نوع نگهداری و فرآوری، حاوی باکتری‌هایی است که برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

شهرستان شیروان ۱۳ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که در قالب ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

انتهای پیام/د

پنیر پوستی عشایر به نام شیروان ثبت می‌شود

برچسب ها: عشایر ، محصولات دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.