اعتصاب گسترده کارگران شرکت جنرال موتورز آمریکا

۴۶ هزار نفر از کارکنان شرکت جنرال موتوز آمریکا روز دوشنبه دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

اعتصاب گسترده کارگران شرکت جنرال موتورز آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود ۴۶ هزار نفر از کارکنان شرکت جنرال موتوز آمریکا روز دوشنبه در پی به بن‌بست رسیدن مذاکرات درباره تمدید قرارداد‌های کاری خود، اعتصاب سراسری را آغاز کردند و دست از کار کشیدند.

این اعتصاب سراسری که وال استریت آن را نخستین اعتصاب گسترده در جنرال موتورز در بیش از یک دهه گذشته توصیف کرده است پس از آن آغاز شد که قرارداد چهارساله کارفرمایان با کارگران بدون دستیابی به توافق بر سر قرارداد جایگزین منقضی شد.

اتحادیه صنفی قدرتمند آمریکایی یونایتد اوتو ورکرز (United Auto Workers) دربیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد مقامات اتحادیه پس از دیدار در دیترویت تصمیم گرفتند از نیمه شب یکشنبه در سراسر کشور دست به اعتصاب بزنند.

«تری دیتس» یکی از مذاکره‌کنندگان اتحادیه با جنرال موتورز پس از این دیدار با شرکت در کنفرانسی خبری گفت: این آخرین راهکار ماست. ما تا تحقق حقوق پایه و بنیادین کارگران این کشور مقاومت می‌کنیم.

اتحادیه صنفی کارکنان بخش خودرو به ویژه افزایش دستمزدها، بهبود مراقبت‌های بهداشتی، تعیین وضعیت کارگران موقت و امنیت شغلی را برای کارکنان خواستار شده است. ساعاتی قبل از آغاز اعتصاب دونالد ترامپ با انتشار توئیتی از دو طرف خواسته بود با هم کنار بیایند و توافق کنند.

آخرین اعتصاب سراسری جنرال موتورز درسال ۲۰۰۷ بود که طی آن ۷۳ هزار کارگر در بیش از ۸۹ کارخانه جنرال موتورز برای دو روز دست از کارکشیدند. جنرال موتورز در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از آغاز اعتصاب اعلام کرد این شرکت در مذاکرات پیشنهادات شغلی خوبی را برای کارگران مطرح کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
واله ما كه بعد از اينكه دو سال ايران تو ايران خودرو كار كرديم و ديسك كمر گرفتيم و يه گوشمونم تقريبا از بين رفت عين آب خوردن اخراجم كردن و وزارت كار و دادگستري هم شكايت كرديم فايده نكرد
جالب اينجا بود كه روزمزد هم نبوديم و قراردادي بوديم
آخرین اخبار