بدبینی اروپایی‌ها به بخت جدایی سازمان‌یافته انگلیس از اتحادیه اروپا

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت اروپایی‌ها به بخت جدایی سازمان‌یافته انگلیس از اتحادیه اروپا در موعد مقرر چندان خوشبین نیستند.

بدبینی اروپایی‌ها به بخت جدایی سازمان‌یافته انگلیس از اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: شش هفته پیش از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، امروز دوشنبه در لوکزامبورگ با مذاکره‌کنندگان اروپایی دیدار خواهد کرد، مذاکره‌کنندگانی که به بخت جدایی هماهنگ‌شده انگلیس چندان خوشبین نیستند.

جانسون دیدار با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، را پیش از عزیمت او به استراسبورگ جایی که پارلمان اروپا قرار است با حضور همه اعضا تشکیل نشست دهد، خواستار شد. میشل بارنیه فرانسوی، مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا، نیز در این دیدار حضور خواهد داشت.

جانسون سپس با گزاویه بتل، نخست وزیر لوکزامبورگ، دیدار خواهد کرد و دو طرف پس از دیدارشان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک حاضر خواهند شد.

در ادامه این مطلب آمده است: اروپایی‌ها به لاف‌زدن‌ها و شلوغ کاری‌های بوریس جانسون بی‌تفاوت نشان دادند. زمانی که بوریس جانسون از «پیشرفت‌های عظیم» در نحوه رفع مشکلات مربوط به مرز ایرلند شمالی خبر می‌دهد و خود را به «هالک» تشبیه می‌کند؛ یک ابر قهرمان که قادر است انگلیس را از یوغ اروپایی‌ها رها کند، اروپایی‌ها پاسخ می‌دهند منتظر پیشنهاد‌های ملموس هستند و به بخت یک جدایی سازمان‌یافته در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) چندان خوشبین نیستند.

یک دیپلمات اروپایی بلندپایه در تفسیری در مورد آخرین نشست‌های کاری بین دیوید فروست، مشاور بوریس جانسون و تیم‌های میشل بارنیه در بروکسل گفت: «هیچ پیشنهاد ملموسی تاکنون وجود نداشته است.»

مذاکره‌کننده اروپایی نیز به نوبه خود در نشست با سران گروه‌های سیاسی پارلمان اروپا هشدار داد: «ما دلایلی برای خوشبینی در مورد بخت‌های دستیابی به یک توافق تا پیش از نشست سران اروپا در هفدهم و هجدهم اکتبر نداریم.»

ژان کلود یونکر نیز همین احساس را دارد. افراد نزدیک به رئیس کمیسیون اروپا اعلام کردند او پس از اطلاع یافتن از راه حل‌های پیشنهادی لندن برای ایرلند «خوشبین نیست» و همچنان منتظر پیشنهاد‌های ملموس است.

پارلمان اروپا که قرار است توافقی را که با لندن به دست می‌آید، تصویب کند لحن خود را تند کرد.

پارلمان اروپا چهارشنبه در مورد قطعنامه بسیار جدی رأی‌گیری خواهد کرد که در آن بند بک استاپ را برای جلوگیری از بازگشت مرز فیزیکی بین ایرلند و استان ایرلند شمالی انگلیس را خواستار می‌شود؛ موضوعی که بورس جانسون آن را رد می‌کند.

دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا، اعلام کرد: «اگر جدایی بدون توافق اتفاق بیفتد، مسئولیت کامل آن برعهده دولت انگلیس خواهد بود و دولت انگلیس باید به همه تعهدات مالی خود عمل کند، حقوق شهروندان اروپایی و تعهداتش را بر اساس توافق جمعه مقدس با ایرلند محترم بشمرد.»

او تهدید کرد: «اگر این تعهدات محترم شمرده نشود، پارلمان اروپا موافقت خود را با مذاکرات جدید بین اتحادیه اروپا و انگلیس اعلام نخواهد کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار