بوریس جانسون: طی همین چند هفته در خصوص برکسیت با اتحادیه اروپا توافق می‌کنم

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد قادر است به زودی با اتحادیه اروپا بر سر روند خروج انگلیس از این اتحادیه (برکسیت) به توافق برسد.

بوریس جانسون: طی همین چند هفته در خصوص برکسیت با اتحادیه اروپا توافق می‌کنمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس تصریح کرد بر این باور است که می‌تواند طی همین چند هفته آتی، به توافقی با اتحادیه اروپا در خصوص برکسیت دست پیدا کند که حافظ منافع کشورش باشد.

نخست‌وزیر انگلیس، در مقاله‌ای در روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس، بر این موضوع تصریح کرد که قادر است به زودی با اتحادیه اروپا بر سر روند خروج انگلیس از این اتحادیه (برکسیت) به توافق برسد.

شهردار سابق لندن در این مقاله بار دیگر تأکید کرد که در حال تلاش حداکثری برای حصول اطمینان از این موضوع است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر (۹ آبان ماه) حتماً صورت گیرد. وی افزود خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هرگز نتیجه‌ای نبوده است که وی خواستار آن باشد، اما در عین حال، مقدمات آن فراهم شده است و آمادگی‌های لازم برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا «بسیار گسترده» است.

جانسون در مقاله اش در دیلی تلگراف اضافه کرد: اگر ما بتوانیم پیشرفتِ کافی در چند هفته آینده به دست آوریم، من در نظر دارم به آن اجلاسِ بسیار مهم و حیاتی در ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) بروم و توافقی را که حافظ منافع شرکت‌ها و شهروندان در هر دو طرفِ کانال و در هر دو طرفِ مرز ایرلند باشد، نهایی کنم.

گره اصلی برکسیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر مرز ایرلند شمالی است که با حاکمیت انگلیس اداره می‌شود و جمهوری ایرلند تنها مرز زمینی انگلیس با اتحادیه اروپاست. انگلیس تلاش کرده است پس از برکسیت شرایطی در این منطقه حاکم باشد که حاکمیت این کشور بر آن تضعیف نشود، اما اتحادیه اروپا اجرای خواست لندن را موجب بازگشت جنگ و خشونت در این جزیره می‌داند و آن را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار