افزایش ۳/۶۷ درصدی تولید انرژی برق در نیروگاه رامین اهواز

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز از افزایش ۳/۶۷ درصدی تولید انرژی برق در این نیروگاه خبر داد.

ناصر محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اهمیت انرژی برق به ویژه در فصل تابستان گفت: انرژی برق یکی از حیاتی‌ترین و نیاز‌های مردم به ویژه در فصل تابستان است و با توجه به اهمیت این نیاز همگانی، همه تلاش و همت خود را جهت تولید پایدار این انرژی بویژه در فصل تابستان معطوف نمودیم.

او با اشاره به پیک مصرف برق تابستان که از اول خردادماه الی ۱۵ شهریور هرسال شکل می‌گیرد افزود: استقرار صنایع بزرگ و گرمای بیش از حد هوا در استان خوزستان اهمیت تولید و تامین این انرژی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

محمدی اظهار داشت: جهت تحقق اهداف و رسالت خود پیش از آغاز فصل تابستان با اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴، اجرای تعمیرات میاندوره‌ای سایر واحد‌ها و همچنین رفع محدودیت‌های تولید توانستیم روند تولید انرژی برق در نیروگاه را تقویت نموده و به لطف خدا و همت کارکنان خود نتیجه این اقدامات را در افزایش افزایش ۳/۶۷ درصدی تولید برق و پایداری واحد‌های نیروگاه رامین در فصل تابستان و پیک مصرف برق شاهد بودیم.

غلامرضا چرخاب ساززاده سرپرست معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه رامین اهواز نیز مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته به منظور تقویت این نیروگاه در فصل تابستان را رسوب زدایی و تعویض لوله‌های معیوب کندانسور‌ها، تعویض لوله‌های معیوب بویلر و سرویس مشعل‌های مربوطه، تعویض اکسپنشن جوینت‌های مسیر دود و هوا واحد‌های ۴ و ۶، بازسازی کولینگ تاور ردیف ۵، رفع اشکال آب در روغن توربین واحد ۴ پس از ۲۴ سال از راه اندازی اولیه، رفع اشکال از اختلاف دمای سیلندر توربین IP واحد ۵ پس از ۱۰ سال از زمان ایجاد این چالش فنی و همچنین رفع اشکال در توربو فید پمپ واحد شماره یک عنوان نمود.

او تعداد خروج‌های اضطراری واحد‌های نیروگاه در پیک مصرف برق را ۱۲ خروج اعلام و بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش داشت.

چرخاب ساز زاده همچنین میزان روز‌های در مدار بودن همزمان هر ۶ واحد تولیدبرق نیروگاه رامین در پیک برق تابستان را ۸۵ روز عنوان نمود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ روز افزایش داشته است.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین تولیدکننده برق جنوب غرب کشور است و نقش عمده‌ای در پایداری شبکه برق سراسری کشور و تامین برق موردنیاز استان خوزستان ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

افزایش تولید برق در نیروگاه رامین اهواز

برچسب ها: وزارت نیرو ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.