مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

اردبیل در حوزه اعتیاد جزو استان‌های پاک کشور است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: استان اردبیل در حوزه اعتیاد و گرایش به مواد مخدر جزو استان‌های پاک کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه اعتیاد و گرایش به مواد مخدر استان اردبیل جزو استان‌های پاک کشور است و آمار حاشیه نشینی و خودکشی در این استان نسبت به استان‌های دیگر بسیار کمتر است.

او اظهار کرد: به رغم تلاش‌های زیادی که انجام شده، استان اردبیل رتبه خوبی در زمینه خشونت ندارد و مقابله و پیشگیری از خشونت مهمترین آسیب اجتماعی فعلی استان است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه معضل طلاق در استان شتاب بیشتری یافته است بیان کرد: شهرستان بیله سوار در حوزه طلاق در بین شهرستان‌های استان رتبه نهم را دارد و طلاق در این شهرستان کمتر است.

شفیعی تصریح کرد: با پیگیری‌های استاندار اردبیل و همکاری دانشگاه محقق اردبیلی برنامه‌هایی جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دست برنامه ریزی است و در استان اجرایی می‌شود.

او همچنین در نشست با هیات نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد نیز عنوان کرد: سمن‌ها بخشی از سرمایه‌های اجتماعی به حساب می‌آیند که باید تقویت شوند و برای توانمند سازی آن‌ها باید از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل افزود: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای توسعه یافته داشته باشیم باید به سمت نهادینه کردن سمن‌ها و افزایش مشارکت مردمی و سرمایه اجتماعی باشیم و تا حد امکان باید از تصدی گری دولتی کم کرد و به سوی واگذاری امور به مردم و سازمان‌های مردم نهاد رفت.

انتهای پیام/ح

اردبیل رتبه خوبی در زمینه خشونت ندارد

برچسب ها: اعتیاد ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.