نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی آبادان:

اختصاص اعتبار برای اجرای طرح ملی سدسلولی

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی برای اجرای طرح ملی سد سلولی در پایین‌دست چوئبده خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته در جلسه بررسی مشکلات شهرستان آبادان در حوزه سازمان آب و برق خوزستان که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، گفت: امروزه مسئولانی در کشور حاکم‌اند که به معنای واقعی برای حل مشکلات مردم وقت می‌گذارند، البته اینکه بگوییم مسئولان کار می‌کنند یک آفتی دارد، اینکه مردم آن را لمس نکنند و تصمیمات را عملیاتی و اجرایی نبینند، هرچند که مسئولان در تمامی مراحل برای انجام کارها دوندگی کنند اما چون مردم آن را حس نمی‌کنند انگار که هیچ چیزی انجام نشده است.

او افزود: مسئولان پای تفاهم‌نامه‌ای را امضا کنند که اجرایی باشد و صرف اینکه یک پای حرف‌ها فرد مسئول است کافی نیست چرا که قولی که ضمانت اجرایی نداشته باشد و مردم آن را لمس نکنند فایده‌ای ندارد، چرا که با این روش زاویه‌ای جدی میان حرف و قول مسئولان یا نظر مردم ایجاد می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث سد سلولی پایین‌دست چوئبده پیمانکار قول داد که کار چهار ساله را ظرف دو سال به اتمام برساند اما اکنون به سبب نبود اعتباری ۲۴ میلیارد تومانی امکان انجام کار ندارد در این رابطه با وزیر نیرو صحبت کردیم و وی دستور پرداخت آن را از صندوق توسعه ملی صادر کردند و لذا از سازمان آب و برق خوزستان می‌خواهیم تا در این باره تعهد دهد که کار را به انجام و اتمام برساند.

شرفی افزود: امروز دولت در اجرای تعهدات مالی و جاری‌اش با مشکلات زیادی مواجه است که حل می‌شود ضمن اینکه توانمندی دولت در اجرای پروژه‌ها نیز نمودار رشد به خود گرفته است.

او ادامه داد: با مدیرعامل پیشین سازمان آب و برق خوزستان توافقی برای کمک ۳ میلیارد تومانی برای انجام کار تعویض سه کیلومتر خط فرسوده روستایی داشتیم که متأسفانه به انجام نرسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسامی گفت: با توجه به نیاز منطقه به داشتن بیل بوم بلند برای ایجاد زهکش در روستاهای فاقد نهر  لازم است تا قرارگاهی ایجاد شود تا به صورت میدانی و چرخشی در روستاهای یادشده و با استفاده از این بیل‌ها اقدام به ایجاد زهکش شود تا در زمان بارندگی مردم دچار مشکل نشوند.

شرفی افزود: به منظور خرید و نصب سه دستگاه آب‌شیرین‌کن که ۸ ماه پیش کلنگ آن زده شده به دلیل تفاوت قیمت نیاز به پیگیری برای  تأمین اعتبار هست زیبنده نیست که انجام طرحی این همه زمان بر شود و لذا به عنوان یک پدافند غیرعامل ضروری است تا هر چه سریع‌تر این موضوع تکلیفش مشخص شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر کانال‌های آبیاری در روستاها به سبب نیزارها و گل و لای کم عمق و ظرفیت آبگیری‌شان بسیار اندک است و این مسئله به طور عملی استفاده از این کانال‌ها را غیرممکن کرده است و لذا به نظر می‌رسد که بهترین کار آن است که این کانال‌ها سیمانی شوند.

انتهای پیام/ د

اجرای طرح ملی سد سلولی در پایین‌دست چوئبده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.