ایجاد سه بیمارستان صحرایی در اربعین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : دانشگاه با ایجاد سه بیمارستان صحرایی و آمادگی ۱۰۰‌درصد بیمارستان‌های هفت شهرستان مسیر تردد، خدمات بسیار خوبی را به زائران اربعین ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان در اربعین امسال خبر داد و گفت : این دانشگاه با ایجاد سه بیمارستان صحرایی و آمادگی ۱۰۰‌درصد بیمارستان‌های هفت شهرستان مسیر تردد، خدمات بسیار خوبی را به زائران ارائه می‌دهد.

او گفت : ۲ بیمارستان صحرایی در حدفاصل شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی و دیگری در حد فاصل قصرشیرین و سرپل‌ذهاب احداث می‌شود.

او افزود: بیمارستان‌های شهرستان‌های قصرشیرین، گیلان‌غرب، اسلام‌آباد غرب، کرمانشاه، صحنه و کنگاور از نظر تجهیزات و نیروی انسانی آمادگی کامل دارند.

مرادی با اشاره به اضافه کردن ظرفیت ۲۰ تا ۴۰ درصد به تخت‌های بیمارستانی استان، گفت: در ایام اربعین برای خالی مانده تخت‌های بیمارستان استان سعی می‌شود عمل‌های جراحی و بستری‌های غیراورژانسی کنسل شود تا اگر نیازی به خدمات به زوار باشد از ظرفیت این تخت‌ها استفاده شود.

او بر ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به زائران اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: حدود ۱۰۰ آمبولانس در مسیر تردد زوار از کنگاور تا مرز خسروی مستقر است که تراکم آمبولانس‌ها و پایگاه‌های امدادی با نزدیک شدن به مرز بیشتر می‌شود.

این مسؤول به استقرار ۱۲ پایگاه امدادی بین مسیر قصرشیرین تا خسروی اشاره کرد و گفت: این تعداد پایگاه‌ها به صورت زیگزاگی در دو طرف جاده به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

مرادی به استقرار ۱۰ اتوبوس‌آمبولانس در طول مسیر اشاره و گفت: در مواقعی که حجم ترافیک زیاد باشد از موتورلانس‌هایی که امکانات اولیه خدمات‌رسانی و کار‌های اولیه فوریت‌ها را به همراه یک امدادگر دارند، استفاده می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

آمادگی ۱۰۰‌درصد بیمارستان‌های هفت شهرستان مسیر تردد

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار