هواشناسی به تعاونی‌های تولید محور سیستان و بلوچستان خدمات رایگان می‌دهد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای حمایت از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی، هواشناسی برخی خدمات ویژه خود را به صورت رایگان در اختیار تعاونی‌های تولید محور استان قرار می‌دهد.

هواشناسی به تعاونی‌های تولید محور سیستان و بلوچستان خدمات رایگان می‌دهده گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در دیدار با مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: تعاونی‌ها یک ظرفیت خوب برای تولید و اشتغال هستند که میتوان از آن در شکوفایی اقتصاد و اشتغال بهره برد.

او  افزود: بخشی از تعاونی‌ها به کار کشاورزی و دامی و تولید محصولات استراتژیک مشغول هستند که ارتباط زیادی با هواشناسی دارند. این طیف با دسترسی به اطلاعات هواشناسی هم می‌توانند راندمان تولید خود را افزایش دهند و هم در کاهش آثار مخرب برخی پدیده‌های هواشناسی از آن بهره ببرند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری امسال به عنوان سال «رونق تولید» اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت تعاونی‌ها در شکوفایی تولید و رونق آن، برخی خدمات ویژه هواشناسی استان مانند ارسال پیامکی هشدار‌های جوی، ارائه اطلاعات آماری برای طرح‌های توسعه‌ای و ایجاد تعاونی‌های جدید تولیدی و... به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد.

حیدری با بیان اینکه اطلاعات هواشناسی پایه ای‌ترین و اصلی‌ترین ساختار تشکیل دهنده توسعه پایدار است، افزود: در این مسیر هرچه به داده‌های بیشتر و طولانی تری دسترسی داشته باشیم، موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

او  ادامه داد: ۷۰ سال قبل یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی کشور در زاهدان تأسیس شد و این شهر امروز به گنجینه آماری دسترسی دارد که ضامن توسعه پایدار آن است. آماری که حیف است در مسیر توسعه از آن استفاده نشود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به دقت پیش بینی‌های هواشناسی اشاره کرد و گفت: ارزیابی‌ها و راستی آزمایی‌ها نشان می‌دهد که دقت پیش بینی‌های کوتاه مدت هواشناسی بیش از ۹۵ درصد و پیش بینی‌های بلند مدت بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

مهرداد جهانیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با استقبال از ارائه خدمات ویژه هواشناسی به تعاونی‌های سیستان و بلوچستان، گفت: به طور قطع این اقدام ظرفیت خوبی است و کمک زیادی به تعاونی‌های تولید محور استان می‌کند.

او  ادامه داد: از ظرفیت هواشناسی نه تنها در تعاون و کار، بلکه در جریان توسعه و شکوفایی استان می‌توان بهره مناسبی برد.

این مسئول در ادامه با اشاره بر اینکه «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» از نظر ارائه خدمات بزرگترین وزارتخانه دولت است، افزود: فقط در سیستان و بلوچستان ۱۱ اداره کل زیرمجموعه این وزارتخانه فعالیت می‌کنند که تنها بهزیستی به عنوان یکی از این ادارات کل، بیش از ۲۰۰ خدمت به مردم ارائه می‌کند.

انتهای پیام/گ

خدمات هواشناسی سیستان وبلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، تعاونی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار