رشد ۵۵ درصدی صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در فارس

مدیرکل استاندارد فارس از رشد ۵۵ درصدی صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل استاندارد فارس در دومین جلسه شورای استاندارد استان فارس از صدور ۱۲۱ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در شش ماهه اول امسال و رشد ۵۵ درصدی آن نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: در این مدت ۹۰ فقره مجوز ظرفیت خالی کارخانجات نیز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

مرتضی رهنما افزود: در حال حاضر یکهزار و ۳۰۰ واحد تولیدی تحت پوشش اداره‌کل استاندارد فارس برای سه هزار و ۸۰۰ فرآورده یکهزار و ۵۴۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد دارند.

او ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال تعداد ۱۰۵ استاندارد ملی توسط کارشناسان اداره‌کل استاندارد فارس مورد بازنگری قرار گرفته و همچنین یکهزار و ۶۰۰ نمونه از واحد‌های تولیدی بصورت اتفاقی برداشت و مورد آزمون قرار گرفته و از ۸۹۳ پارک و شهربازی در استان بازرسی که طی این بازرسی‌ها تعداد ۱۳۰ وسیله بازی بدلیل نداشتن استاندارد و یا انقضای مجوز توسط اداره‌کل استاندارد استان پلمپ شد.

مدیرکل استاندارد فارس همچنین در شش ماهه امسال نازل‌های سوخت استان سه هزار و ۱۴۰ بار مورد بازرسی قرارگرفته که خوشبختانه مورد تخلف خاصی مشاهده نشد و برای یکهزار و ۵۰۰ آسانسور تاییده استاندارد صادر شد.

یدالله رحمانی، معاون اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه ضمن تاکید بر برگزاری تشکیل جلسه شورای استاندارد استان در هر فصل، گفت: لازم است در خصوص افزایش دوره‌های آموزشی و ترویجی استاندارد، ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و تشکل‌های بخش خصوصی در زمینه تدوین و اجرای استاندارد‌ها و استانداردسازی آسانسور‌های مراکز عمومی و دولتی اقدامات موثری انجام شود.
انتهای پیام/م

ارائه گزارشی از عملکرد اداره‌کل استاندارد فارس

برچسب ها: استاندارد ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار