با اتمام عملیات تعمیرات اساسی؛

سامانه کنترل ترافیک دریایی بندرامام خمینی (ره) ارتقا یافت

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از ارتقا ۱۰۰ درصدی سامانه کنترل ترافیک دریایی بندرامام خمینی (ره) و صرفه جویی ارزی خبر داد.

محمدعلی علایی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اتمام عملیات تعمیرات اساسی و بازسازی قطعات حساس رادار‌های سامانه کنترل ترافیک دریایی مجتمع بندری امام خمینی (ره) گفت: به دنبال اتمام مراحل پایانی تعمیرات مذکور که در بازه زمانی ۲۰ ماهه انجام شد، در حدود ۱۶۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی بر اثر بهره‌گیری از توان و تخصص شرکت‌های دانش بنیان بومی به دست آمد.

اودر ادامه با اشاره به اینکه ۶ ماه از مدت زمان یاد شده صرف مطالعه، بررسی و رمزگشایی قطعات رادار‌های سامانه شده است، بیان داشت: گردآوری اطلاعات، شناسایی و برنامه ریزی مجدد قطعات حساس را از دشواری‌ها و چالش‌های این پروژه تعمیراتی عنوان کرد که بر اثر ارائه نشدن مستندات از سوی شرکت سازنده در حین اجرای پروژه به وجود آمد.

علایی همچنین ارتقای ایمنی ناوبری در محدوده‌ی دریایی از دهانه خورموسی تا مجتمع بندری امام خمینی (ره) و تضمین امنیت دریانوردی کشتی‌های متردد در آن و رهگیری پیوسته و پایدار شناور‌های حامل کالا‌های مهم را از اهم مزیت‌های ارتقای ۱۰۰ درصدی آماده به کاری سامانه ترافیک دریایی در بندرامام خمینی (ره) برشمرد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه در تمامی مراحل مطالعه، تعمیرات و بازسازی و احیای قطعات از کار افتاده و اسقاط شده از توان شرکت دانش بنیان بومی بهره گیری شد، ایجاد توانایی فنی در زمینه ساخت، تعمیر و مهندسی معکوس قطعات حساس الکترونیکی رادار‌ها و قطعات مشابه در کشور را از نتایج قابل توجه پروژه تعمیراتی مذکور عنوان کرد.

در پی موفقیت نیرو‌های فنی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیک و مخابرات این اداره کل در انجام تعمیرات اساسی و ارتقای آماده کاری سامانه مذکور از ۵۰ به صد در صد پس از سال‌ها وقفه، مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی از این اقدام موفقیت آمیز فنی تشکر کردند.

انتهای پیام/گ

ارتقا سامانه کنترل ترافیک دریایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.