هادی چوپان: ده‌ها پیشنهاد از کشور‌های مختلف داشتم، اما همه آن‌ها را رد کردم/ فقط یک وطن را می‌پرستم که آن هم ایران است

صحبت‌های بدنساز ایرانی را می‌خوانید که در رقابت‌های مسترالمپیا ۲۰۱۹ برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران به عنوان ارزشمند سومی رسید.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی چوپان درباره کسب عنوان ارزشمند سومی در رقابت‌های مسترالمپیا ۲۰۱۹ در آمریکا که برای نخستین بار توسط یک ورزشکار ایرانی بدست آمد، اظهار کرد: مسابقات مستر المپیا قدمتی بیش از ۱۳۰ سال دارد و رویدادی بسیار بزرگ و با اهمیت در جهان محسوب می‌شود. مسترالمپیا بالاترین سطح کیفی و میزان اهمیت را در جهان دارد و ستاره‌های بدنسازی در سراسر جهان با داشتن شرایط لازم و گرفتن مجوز در این مسابقات شرکت می‌کنند.

هادی چویان: بدون حمایت در مسترالمپیا حاضر شدم/ تا گردن زیر بدهی‌ام!

ستاره رشته پرورش اندام ایران درباره نحوه برگزاری رقابت‌های مسترالمپیا در آمریکا، گفت: هیچ مسابقه‌ای در جهان حتی المپیک هم به زیبایی و شکوه مسترالمپیا برگزار نمی‌شود تا جایی که نمی‌توان هیچ نکته منفی در نحوه برگزاری مسابقات پیدا کرد. حضور در مسترالمپیا و رقابت با بزرگان دنیا تجربه بی‌نظیری بود که خدا را شکر توانستم نماینده‌ای شایسته برای مردم عزیز کشورم باشم و به افتخار بزرگی برسم.

هادی چویان: بدون حمایت در مسترالمپیا حاضر شدم/ تا گردن زیر بدهی‌ام!

نفر سوم رقابت‌های مسترالمپیا ۲۰۱۹ گفت: پانزده هزار نفر این رقابت‌ها را از نزدیک تماشا می‌کردند و اهمیت حضور من تا جایی بود که با رای خودشان من را به عنوان قهرمان مردمی مسترالمپیا انتخاب کردند و موفق به دریافت کمربند قهرمانی شدم.

چوپان درباره‌ی چگونگی انتخاب قهرمان مردمی در مسترالمپیا و معیار‌های آن خاطرنشان کرد: این عنوان به هر کدام از شرکت کنندگان که محبوبیت بیشتری در بین مردم و تماشاچیان داشته باشند اختصاص داده می‌شود و این مردم هستند که با رای خودشان قهرمان مردمی را انتخاب می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بابت کسب این عنوان نیز جایزه‌ای گرفته است، گفت: خیر، عنوان قهرمانی مردم در مسترالمپیا جایزه نقدی ندارد.

چوپان در ادامه درباره دریافت جایزه ۱۰۰ هزار دلاری بابت کسب عنوان ارزشمند سومی در مسترالمپیا ۲۰۱۹ و اینکه آیا این جایزه می‌تواند هزینه‌های هنگفت وی برای فعالیت در این رشته و آماده‌سازی برای حضور در مسترالمپیا را جبران کند یا خیر؟ گفت: فقط این را بگویم که من ۱۵۰ هزار دلار هزینه کردم که توانستم بعد از ۴ سال ویزای آمریکا را بگیرم و در مسترالمپیا شرکت کنم. هم‌چنین هزینه‌های مربوط به بلیط، هتل و هزینه‌های سرسام‌آور دیگری را متحمل شدم. در کنار آن ۵ سال زجر و سختی کشیدم تا به اینجا برسم. خیلی‌ها فقط جایزه و افتخار و عنوان را می‌بینند، اما نمی‌دانند پشت آن چه روز‌ها و سال‌هایی سپری شده است. این جایزه شاید فقط هزینه‌های ویزا گرفتن را تا حدی پوشش دهد.

هادی چویان: بدون حمایت در مسترالمپیا حاضر شدم/ تا گردن زیر بدهی‌ام!

تنها ورزشکار ایرانی دارنده عنوان در رقابت مسترالمپیا در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون پیشنهادی از سوی کشور‌های دیگر داشته تا برای آن‌ها فعالیت کند، گفت: تا به امروز ده‌ها پیشنهاد از کشور‌های مختلف داشتم که با وجود حمایت‌های بسیار ویژه، همه آن‌ها را رد کردم. من یک انسان یکتاپرست هستم که فقط یک وطن را می‌پرستم که آن هم ایران است. اصلا به این موارد حتی فکر هم نمی‌کنم و ارزشی برایم ندارد.

چوپان در پاسخ به این سوال که بزرگترین آرزویش از دوران کودکی چه بوده، گفت: از دوران کودکی که به این ورزش علاقمند شدم و به صورت حرفه‌ای آن را دنبال کردم این بود که روزی در مسترالمپیا شرکت کنم و به عنوان برسم. خوشحالم آرزوی دیرینه‌ام برآورده شد و به این افتخار بزرگ رسیدم. این عنوان را به تک تک ایرانی‌های اصیل در سراسر جهان تقدیم می‌کنم. آرزوی دیگری جز سلامتی تمامی ایرانی‌های اصیل و وطن‌پرستان واقعی ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی به حضور در این رشته ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که بتوانم در این رشته سنگین فعالیت کنم و خداوند به من نفس و توان بدهد در این رشته به فعالیتم ادامه می‌دهم و بدنبال کسب افتخار خواهم بود.

دارنده چندین عنوان جهانی در رشته پرورش اندام در پایان گفت: از شما و همکاران‌تان تشکر می‌کنم و برای همه ایرانیان در سراسر زمین خاکی آرزوی تندرستی و شادکامی دارم و از خداوند می‌خواهم هر چه بیشتر به این خاک پرمهر توفیق عنایت کند. مهمترین آرزویم در این دوران قهرمانی کسب سکوی نخست مسترالمپیا است که با تمام توان به سمت آن حرکت می‌کنم.

هادی چویان: بدون حمایت در مسترالمپیا حاضر شدم/ تا گردن زیر بدهی‌ام!

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۵:۵۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
هادی قوم خویش ما هست حرف دهنت بفهم توضیحات
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
LOGAN 2020
۱۴:۴۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
درووود بر تو هادی عزیزززز
امیدوارم سال 2020 نفر اول مسابقات مسترالمپیا بشی
آخرین اخبار