راشاتودی: آمریکا تنها کشوری که ایران را به دست داشتن در حملات پهپادی به عربستان متهم می‌کند

راشاتودی در گزارشی به بررسی اتهام‌زنی‌های اخیر آمریکا به ایران در خصوص دست داشتن در حملات پهپادی به عربستان پرداخت.

راشاتودی: آمریکا تنها کشوری که ایران را به دست داشتن در حملات پهپادی به عربستان متهم می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، آمریکا هنوز نتوانسته است متحدان خود را برای متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی متقاعد سازد.

در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی آمریکا انگشت اتهام را به سمت ایران اشاره رفته است.

«نیکلاس دیویس» کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با راشاتودی درباره تحولات اخیر اعلام کرد: «آمریکا تاکنون هیچ مدرکی در دست ندارد تا اتهام‌زنی به ایران را اثبات کند و تنها آمریکا اتهامات واهی علیه ایران را مطرح کرده است. کاملا مشهود است که آمریکا تلاش می‌کند فشار حداکثری را علیه ایران به کار بگیرد، اما باید منتظر ماند و دید این راهبرد موثر خواهد بود یا نه. پس از برکناری یا استعفای جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا، این حادثه بزرگی است که آمریکا با آن مواجه شده است.»

نیروهای مقاومت یمنی دو روز پیش با عملیات پهپادی گسترده خود تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی را هدف قرار داده و ستون فقرات اقتصاد عربستان را در هم شکستند. 

این حملات موجب کاهش ناگهانی پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز شد که معادل شش درصد عرضه جهانی نفت است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از حملات روز شنبه که به کاهش شدید تولید نفت در عربستان منجر شد، ایران را محکوم و ادعا کرد: «آمریکا با متحدان و شرکای خود برای تضمین تامین بازار انرژی همکاری می‌کند و ایران برای تجاوزگری‌های خود مسئول است».

در همین حال سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «این دست اظهارات و اتهام‌زنی‌های کور و بی‌ثمر غیر قابل درک و بی‌معنی هستند».

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار