اجرای پیشنهادی طرح "تدریس زبان آذری" در برخی مدارس اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح تدریس زبان آذری در مدارس برخی مناطق کشور به ویژه تبریز و اردبیل به صورت پیشنهادی بوده و در صورت توزیع متوازن در برنامه درسی،آموزش این زبان ۲ ساعت در هفته ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل با اشاره به آغاز به تحصیل ۲۵۰ هزار دانش آموز در مدارس استان اردبیل گفت: این تعداد دانش آموز در تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل می‌شوند.

او با بیان اینکه ۱۰ هزار کلاس درس برای سالتحصیلی ۹۹-۹۸ آماده است، افزود: ۱۹ هزار فرهنگی ماموریت تدریس در سالتحصیلی جدید را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر با برنامه‌های مدون انجام شده هیچ مدرسه غیردولتی دو شیفته در سطح استان نداریم که انتظار می‌رود با نظر مساعد بخش دولتی مدارس دولتی ما نیز به این ترتیب ساماندهی شوند.

ناصری بیان کرد: برای مهر امسال علاوه بر جمع آوری بخاری‌های نفتی از حدود ۳۱۵ مدرسه در سطح استان در نظر داریم واحد‌های جدید الاحداث آموزشی را نیز تا مهر امسال مورد بهره برداری قرار دهیم که در این رابطه ۳۲ واحد جدید ساختمانی به مجموع فضا‌های آموزشی استان افزوده می‌شود.

او ضمن تاکید بر برنامه‌های ابتکاری آموزش و پرورش استان گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با طراحی یک نرم افزار با محتوا و کاربرد اطلاع از آخرین وضعیت فضای آموزشی و مدارس سطح استان در شرف ملی سازی این طرح می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: طرح تدریس زبان آذری در مناطق آذری‌نشین کشور در جریان است که در این راستا در سطح استان اردبیل اختصاصا این طرح به برخی مدارس با شرایط ایده‌آل و صرفا از پایه چهارم تا نهم از سوی آموزش و پرورش پیشنهاد می‌شود تا در صورت موافقت مدیران مدارس مدنظر این زبان به صورت هفتگی برای دانش‌آموزان ارائه شود.

انتهای پیام/س

آمادگی ۱۰ هزار کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در اردبیل

برچسب ها: مدارس ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.