معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

اختصاص ۷ هزار هکتار از اراضی گیلان به کشت کلزا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۷ هزار هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص می‌یابد.

اختصاص ۷ هزار هکتار از اراضی گیلان به کشت کلزابه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود الماسی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با اختصاص ۷ هزار هکتار از اراضی به کشت کلزا حداقل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نصیب کشاورزان گیلانی خواهد شد.

او با بیان اینکه، کشت دوم محصولات پس از برداشت برنج در اراضی شالیکاری آغاز شده است، افزود: امسال با یک برنامه ریزی دقیق کشت کلزا را در سطح ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان به انجام می‌رسانیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه، امیدواریم امسال در سطح ۹۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان معادل ۹۰ هزار تن شلتوک از راتون بوسیله کشاورزان برداشت شود، گفت: ارزش اقتصادی این مقدار راتون ۸۱۰ میلیارد تومان است .

مسعود الماسی با اشاره به اینکه، سبزیجات غده‌ای، برگی، گندم، جو، کلزا، لوبیا و محصولاتی نظیر این از جمله مواردی هستند که جهاد کشاورزی برای کشت دوم شالیزار‌ها پس از برداشت برنج برای آن برنامه‌ریزی کرده است، افزود: حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی گیلان به تولید و کشت این محصولات اختصاص خواهد یافت.

او با اشاره به اهمیت کشت کلزا ، تصریح کرد: تهیه بذر، در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات مورد نیاز، نهاده‌ها، اعطای تسهیلات به کشاورزان و بیمه محصول از جمله اقدامات حمایتی جهاد کشاورزی برای توسعه کشت کلزا در استان است.

 

انتهای پیام / ق

۷ هزار هکتار از اراضی گیلان به کشت کلزا اختصاص می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.