اتحادیه اروپا خواستار خویشتنداری درباره حمله اخیر به آرامکو شد

اتحادیه اروپا خواستار خویشتنداری حداکثری در خصوص حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی شد.

درخواست اروپا برای خویشتنداری پس از حمله به تأسیسات نفتی عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، پس از حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان که منجر به توقف تولید ۵۰ درصدی نفت این کشور شد، اتحادیه اروپا طرف‌های درگیر در این حادثه را به خویشتنداری دعوت کرد.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد اتحادیه اروپا اعلام کرده لازم است پیش از مقصر دانستن یک طرف، حقیقت حمله به تأسیسات سعودی مشخص شود.

روز شنبه نیرو‌های یمنی در واکنش به ادامه جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه مردم این کشور، تاسیسات آرامکوی عربستان را هدف حمله پهپادی قرار دادند. این حمله موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت این کشور شد.

در پی حمله پهپادی به آرامکوی عربستان، بهای بنزین در برخی مناطق آمریکا، کشوری که نیمی از نفت خام مورد نیاز خود را از عربستان وارد می‌کند، به دلیل اختلال در تولید نفت سعودی دست‌کم ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
چرا؟ اتحادیه اروپا تا زمانیکه قدرتهای این اتحادیه همراه با آمریکا تسلیحات کارخانجات اسلحه سازی خود را به عربستان صادر میکردند هم کور بود هم ناشنوا بود و هم گنگ و اصم؟؟
چرا؟ هنگامی که گروه ائتلاف عربی برهبری عربستان سعودی شب و روز با بمبهای ممنوعه ساخت چند قدرت همین اتحادیه + ایالات متحده آمریکا مساجد و بیمارستانها و آمبولانسهای حمل مجروحین و سرویسهای مدارس و مراسم عزا و تدفین شهداء و مراسم عروسی..... را موشکباران و بمباران میکرد اتحادیه اروپا متجاوزین ائتلاف کننده را دعوت به خویشتنداری نمیکرد؟ در توجیه و بهانه جواب واضح و معلوم است خوب "یک عده ای گاوشیرده عامل" این جنایات بودند شاید زبان اتحادیه اروپا را نمی فهمیدند
حال پس از مدتهای بسیار طولانی(5سال) و صبر استراتژیک رزمندگان غیور و ارتشیان شجاع یمن و رهبران سیاسی انصارالله بهر دلیلی که تا الآن صلاح میدانستند(5سال تحمل حملات وحشیانه و بمباران و موشکباران ائتلاف عربی برهبری عربستان سعودی) یقیناً و یقیناً و یقیناً و قطعاً اتحادیه اروپا خواستار خویشتنداری از حملات نیست بلکه نگران اعضای این اتحادیه و خوراک صنایع وابسته این اتحادیه برای کارخانجات خود است که "همان نفت و گاز" باشد و میخواهند زمان را از رزمندگان یمن و رهبران انصارالله بهر قیمتی که شده بخرند تا عربستان و دیگر متحدانش مانند امارات و بحرین و....را از مهلکه نجات بدهند این یعنی بیشتر از اینکه به فکر کشور یمن باشند بدنبال تامین منافع خود و خوراک کارخانجات و صنایع وابسته خود به مشتقات نفتی هستند "یعنی نفت و گاز" "یعنی نفت و گاز"همین و بس......... ایالات متحده آمریکا+ اتحادیه اروپا دائم در این فکرند که 50% نفت و گاز عربستان تولیدش متوقف شده آنهم با حمله 10 پهپاد مقابل سامانه های تدافعی جنجالی و پرطمطراق پاتریوت ساخت آمریکا حال اگر در ادامه انصارالله 50% مابقی "تولیدات نفت و گاز و ذخائر عربستان" و متحدانش را هم در تولید و صدور به مراکز غولهای صنعتی جهان متوقف کنند چه؟؟ آنگاه روزگار سیاهی را نباید قدرتهای اروپائی و متحدان آمریکا تحمل کنند؟؟ بیشتر نگران خودشان هستند تا گاوهای شیرده و کشور یمن بنابراین چرا؟ تا به حال صحبتی از خویشتنداری نبود؟؟
چرا؟؟ همراه با آمریکا همصدا و یکدست سلاحهای ممنوعه به عربستان می فروختند و صادر میکردند؟؟ الآن نقطه عطفی است که رهبران سیاسی انصارالله پس از تحمل 5سال رنج و عذاب ملت شهیدپرور و تحت محاصره کشور یمن و به پاس داشت و ارزش خون شهداء کشور یمن میوه مقاومت خود را به نحو احسن بچینند و فریب خدعه ها و نیرنگهای آمریکا و اروپائیان را نخورند اینها همان دسته جماعتی هستند که کره شمالی را با خدعه و نیرنگ فریب دادند و به ریششان خندیدند اینها همان دسته جماعتی هستند که با خدعه و نیرنگ ایران را با برجام فریب دادند تازه ایرانیها از شورای امنیت سازمان ملل هم مصوب قرارداد برجام را داشتند این دارو دسته حتی به متحدان سنتی خودشان هم رحم نمی کنند به سرنوشتی که بر سر ترکیه آوردند که عضو ناتو هم بود نگاه کنید و دقت کنید تمام اینها باید برای رهبران سیاسی انصارالله و فرماندهان عالیرتبه وشجاع نظامی و رزمندگان مردمی کشور یمن درس عبرت باشد حال که به نقطه عطف و عجز دشمنان ائتلاف کننده خود رسیده اید با خدعه و نیرنگ اتحادیه اروپا و آمریکا خون شهداء غیور یمن را بی ارزش نکنید بسیار محتاط و بسیار مواظب باشید شما طبق وعده خداوند در قرآن پیروز هستید چون خداوند در کتاب بر حقش "وعده نصرت حق بر باطل" را داده است و در وعده خداوند جای هیچ شک و تردید نیست........حتی اگر به حملات خودتان بی امان ادامه هم بدهید تازه طبق حکم و نص صریح آیات کتاب خداوند تقاص و قصاص متقابل کرده اید و هیچ ایرادی به حملات شما وارد نیست چون آنقدر آثار ناشی از جنگ 5ساله و خرابی های آن بر جهانیان و حتی سازمان ملل آشکار و مبرهن است که حتی دشمنان شما هم دفاع را حق شما و رهبران سیاسی انصارالله و ارتش و نیروهای مردمی کشور یمن میدانند پس بر حقانیت خود تکیه کنید و تمام حقوق پایمال شده خود را احیاء کنید آنگاه بپذیرید که با توقف جنگ و حمله موافق هستید "مخصوصاً جامعه جهانی و سازمان ملل باید انصارالله یمن را در موجودیت قانونی اعلام کند........
آخرین اخبار