استاندار مرکزی؛

مشکل اصلی قاچاق کالای خودرو‌های سبک اختلال در امور اقتصادی و جان و مال مردم

استاندار مرکزی گفت: مشکل اصلی قاچاق کالا و ارز خودرو‌های سبک اختلال در امور اقتصادی کشور و اختلال در جان و مال مردم است.

مشکل اصلی قاچاق کالای خودرو‌های سبک اختلال در امور اقتصادی و جان و مال مردمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه کمیسیون مشترک مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی و لرستان گفت: مشکل اصلی قاچاق کالا و ارز به وسیله خودرو‌های سبک اختلال در امور اقتصادی کشور و اختلال در جان و مال مردم است و رفتار این خودرو‌ها که باعث سرعت بسیار و بدون ملاحظه در جاده‌ها تردد می‌کنند بسیار خطرناک است.

آقازاده افزود: موضوع قاچاق کالا و ارز مربوط به دوستان نمی‌شود بلکه این مشکل مربوط به بیشتر استان‌ها و مخصوصاً استان‌های مرزی است و اینکه ستاد مرکزی در واقع سیاست وحدت رویه را در کل کشور اجرا می‌کند پیشنهاد خوبی است، ولی باید به اصل مشکل که همان اختلال در امور اقتصادی کشور است رسیدگی شود.

او اضافه کرد: باید به علت و معلول قاچاق کالا توجه شود که در حال حاضر بیشتر با معلول مواجه هستیم، زیرا کشور در حال حاضر با پدیده تحریم روبه‌رو است و قاچاق کالا ناخواسته رخ می‌دهد پس باید با قاچاقچیان برخورد کرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: برای حل این مشکل کمیسیون مشترکی بین دو استان تشکیل شودو در جلسات شورای تامین استان‌ها که مسئولین حضور دارند و هماهنگی‌های لازم بین دو استان صورت گیرد.

پدیده قاچاق کالا و ارزبه وسیله شوتی‌ها رخدادی نامیمون است

ثمینی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان هم گفت: پدیده قاچاق کالا و ارز بوسیله ماشین‌های سبک یا به اصطلاح عامیانه شوتی رخدادی نامیمون است که هم جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند و هم در اقتصاد کشور اختلال ایجاد می‌کنند.

ثمینی افزود: نیروی انتظامی استان لرستان تمام سعی و تلاش خود را برای جلوگیری از این افراد انجام می‌دهد به طوری که در سال گذشته در استان لرستان بیش از هزار خودروی قاچاق کالا توقیف شده است و در پنج ماهه ابتدای امسال هم تا پایان مرداد ماه بیش از ۴۶۷ خودروی قاچاق کالا و ارز توقیف شده است.

او ادامه داد: حل این موضوع و وحدت همه استان‌ها را می‌طلبد تا از مبدا به سوی مقصد همه استان‌ها به طور واحد یک تفکر و یک بینش و یک تصمیم واحد داشته باشند و اجرا کنند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: قاچاق ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.