ابتکار در یاسوج مطرح کرد؛

موافقت دولت با لایحه ممنوعیت کودک همسری

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دولت موافقت خود را با لایحه ممنوعیت کودک همسری اعلام کرده است.

موافقت دولت با لایحه ممنوعیت کودک همسری مجلسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه اجرای لایحه کودک همسری انجام شده است گفت: طرح مشابهی در همین زمینه ماه گذشته مجلس به دولت ارائه داده بود که دولت نیز موافقت خود را اعلام کرده است.

او با اشاره به اینکه در همین زمینه آیت الله مکارم شیرازی ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال را اعلام کرده گفت:این لایحه به زودی تصویب و هم به خانواده ها و هم به آموزش و پرورش و محاکم قضایی ابلاغ خواهد شد.


بیشتر بخوانید:رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده گلستان


ابتکار گفت:به همت دولت و اقداماتی که وزارت ورزش و جوانان داشته و همچنین همکاری هواداران و ورزشکاران اقدامات خوبی در زمینه ورود زنان به ورزشگاه ها انجام گرفته است.

ابتکارافزود: همان طورکه دختران ما در ورزش پیشرفت داشته اند به زودی حضور آنها در ورزشگاه ها امکان پذیرخواهد بود و زیرساخت‌ها در ورزشگاه های کشورآماده است.

او گفت:معاون حقوقی و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیزپیگیر این موضوع بوده و شرایط لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه ها را فراهم آورده اند.

ابتکار با بیان اینکه حضور خانم‌ها در ورزشگاه ها می تواند فضای فرهنگی این مکان ها را بهبود ببخشد افزود: با توجه به ادبیاتی که هم اکنون دربین هواداران در ورزشگاه ها وجود دارد حضور خانم ها می تواند در اصلاح این رفتارها موثر باشد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از دیگر برنامه‌های دولت برای خودکفایی خانواده ها ارائه تسهیلات اشتغال پایدارروستایی در سطح کشوراست که پارسال 41 درصد از این بودجه توسط خانم ها دریافت و اجرایی شد.

ابتکار بیان کرد: در مناطق کمتر برخورداری مثل دیشموک برای کاهش آسیب های اجتماعی طرح های تاب آوری اجتماعی با کمک سازمان های مردم نهاد و بهزیستی اجرا شده است که امید واریم به نتایج قابل قبولی در این زمینه برسیم.

 

 انتهای پیام/غ

ارائه تسهیلات اشتغال پایدار به زنان روستایی

برچسب ها: رییس جمهور ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.