رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد؛

از بین بردن فاصله بین حقوق بازنشستگان و شاغلین در دستور کار وزیر جدید قرار گیرد

حجت الاسلام ذوالنور گفت: یکی از شروط بهبود معیشت بازنشستگان و از بین بردن فاصله بین حقوق بازنشستگان و شاغلین بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی سخنانی در همایش تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش‌وپرورش، با نقل روایاتی درباره بسته نشدن اعمال انسان بعد از مرگ گفت: بر اساس این روایات، پرونده اعمال سه گروه از افراد حتی بعد از مرگ نیز بسته نمی‌شود و آثار اعمالشان در جهان جاری و ساری است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:عده‌ای از افراد تا زمانی که اثرات خیر و شر اعمالشان در دنیا باقی است بعد از مرگشان پرونده اعمالشان بسته نمی‌شود، همچنین عده‌ای از افراد اگر سنت خیر در جامعه گذاشته باشند خیر و خوبی وارد پرونده اعمالشان می‌شود و اگر سنت شر برجای گذاشته باشند بدی اعمالشان بر جای می‌ماند.

او افزود: گروه سوم افرادی هستند که فرزند خوبی از خود برجای گذاشته باشند و مهم نیست این فرزندان سببی و یا نسبی باشند، بنابراین افرادی که عمرشان را برای خدمت‌گزاری صرف کرده‌اند باید امروز خوشحال باشند که آثار و ثمرات آن‌ها به ثمر نشسته و بار می‌دهد.

به گفته نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نسل امروز نسلی ارزشی و انقلابی هستند که به‌عنوان صدقه جاریه در پرونده اعمال بزرگترهایشان عمل و تربیت آن‌ها ثبت‌شده است.

ذوالنور با تأکید بر اینکه معلم مداد و جوهر نوشتنش از خون شهیدی که حیات ابدی دارد بالاتر است،یادآورشد: معلم شهیدپرور است، او نسلی را تربیت می‌کند که منشأ خیرات و برکات باشد، درنتیجه این خیرات و برکات و نتیجه اعمال خیر شما پرونده اعمالتان را مقبول و پرمحتوا می‌کند و مربیان و تربیت‌یافتگان شما دست‌به‌دست هم داده و پرونده شما برای همیشه پر از خیرات و برکات و باقیات‌صالحات است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره شروطی که نمایندگان مجلس قبل از رأی دادن به وزیر جدید آموزش‌وپرورش برای او تعیین کرده‌اند،عنوان کرد: به وزیر جدید گفتیم ما از شما به‌صورت مشروط حمایت می‌کنیم که شما در مجلس رأی بیاورید؛ یکی از شروط بهبود معیشت بازنشستگان و از بین بردن فاصله بین حقوق بازنشستگان و شاغلین و بازنشستگان به‌روز و بازنشستگان گذشته بود.

او در پایان یادآورشد: اگر می‌خواهیم در نسل شاغل امید ایجاد کنیم باید آینده روشن و درخشانی برای بازنشستگان ترسیم کنیم، این مطالبه جدی ما از دولت و وزیر جدید آموزش‌وپرورش است، زیرا خدمت به عزیزانی که آینده‌سازان را تربیت‌کرده‌اند با ارزش بوده و افتخار و توفیق می‌طلبد.

انتهای پیام/ ح

بهبود معیشت فرهنگیان بازنشسته در دستور کار وزیر جدید آموزش و پرورش قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.