ادعای بی اساس وزیر انرژی آمریکا علیه ایران در حمله پهپادی به آرامکو

ریک پری با تکرار ادعاهای بی اساس مقامات آمریکا علیه کشورمان گفت ایران باید مسئولیت حمله به تأسیسات نفتی عربستان را قبول کند.

ادعای بی اساس وزیر خارجه آمریکا: ایران باید مسئولیت حمله به تأسیسات نفتی عربستان را بپذیرد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا با تکرار ادعا‌های واهی مقامات آمریکایی علیه کشورمان مدعی شد ایران باید مسئولیت حمله به تأسیسات نفتی عربستان را بپذیرد.

ریک پری که در شصت و سومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، پایتخت اتریش صحبت می‌کرد حمله پهپادی یمنی‌ها به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان را «حمله ایران به عربستان» خواند و گفت: این رفتار غیر قابل پذیرش است و ایران باید مسئولیت آن را بپذیرد.

وی در ادامه تکرار اظهارات بی اساس خود مدعی شد: در این خصوص اشتباه نکنید، این حمله‌ای عامدانه به اقتصاد جهانی و بازار انرژی جهان بود.

وزیر انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد دونالد ترامپ اجازه آزادکردن منابع استراتژیک نفتی را صادر کرده و وزارتخانه وی آماده است تا در صورت نیاز، در این خصوص اقدام کند.

پیشتر نیز وزیر انرژی آمریکا با حمایت از سعودی‌ها اعلام کرده بود آمادگی دارد تا از ذخایر استراتژیک نفت این کشور برداشت و برای جبران کسری نفت عربستان به بازار جهانی تزریق کند.

روز گذشته وزیر خارجه کشورمان در واکنش به اتهام‌افکنی مقامات آمریکا علیه ایران در پی حمله نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی عربستان در پیامی توییتری اعلام کرد: آمریکا با شکست در فشار حداکثری سیاست دروغ حداکثری را علیه ایران را در پیش گرفته است.

روز شنبه نیرو‌های یمنی در واکنش به ادامه جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه مردم این کشور، تاسیسات آرامکوی عربستان را هدف حمله پهپادی قرار دادند. این حمله موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت این کشور شد. (اینجا)

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
باید جلوی حرکت نفتکش آدریان دریا به سوریه گرفته میشد .
آخرین اخبار