در نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری تصویب شد؛

کاهش توقف ناوگان ریلی حامل کالا‌های اساسی در بنادر/افزایش بارگیری کالا‌های اساسی توسط راه آهن

کاهش توقف ناوگان ریلی حامل کالا‌های اساسی در بنادر به میزان ۳۰ درصد و دستیابی به متوسط بارگیری ۱۰۰ واگن در روز برای این محمولات توسط شرکت راه‌آهن، به تصویب رسید.

کاهش توقف ناوگان ریلی حامل کالا‌های اساسی در بنادر/افزایش بارگیری کالا‌های اساسی توسط راه آهنبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دویست و دوازدهمین نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور و مشارکت اعضا برگزار شد و در این جلسه، کاهش توقف ناوگان ریلی حامل کالا‌های اساسی در بنادر به میزان ۳۰ درصد و دستیابی به متوسط بارگیری ۱۰۰ واگن در روز برای این محمولات توسط شرکت راه‌آهن، به تصویب رسید.

در ابتدای این نشست، گزارش آخرین وضعیت واردات و حمل کالای اساسی به مقاصد داخلی ارایه شد و با توجه به مسایل گریبانگیر بخش حمل‌و‌نقل اعم از نبود برنامه زمان‌بندی واردات و نبود تناسب آن با ظرفیت شبکه حمل کشور که افزایش هزینه‌های ناشی از دموراژ و کرایه حمل را در پی خواهد داشت، مقرر شد: با هدف استفاده بهینه از ظرفیت مبادی ورودی، کاهش ماندگاری کالا در بنادر و جلوگیری از آسیب محمولات موصوف، کمیته هماهنگی واردات و حمل کالا‌های اساسی زیر مجموعه شورایعالی هماهنگی ترابری کشور تشکیل شود.


بیشتر بخوانید: آغاز صادرات سنگ نمک از بندرانزلی به روسیه


همچنین بازنگری و متناسب سازی تعرفه‌های انبارداری سازمان بنادر و دریانوردی و تدوین دستورالعمل رده‌بندی پیمانکاران تخلیه و بارگیری توسط سازمان یادشده به عمل آمده و نتایج در نشست بعدی شورا مطرح شود.

در ادامه مقرر شد، شرکت راه‌آهن، ساز و کار لازم برای برقراری قطار‌های باری برنامه‌ای ویژه حمل کالا‌های اساسی، کاهش توقف ناوگان ریلی حامل این کالا‌ها در بنادر به میزان ۳۰ درصد و دستیابی به متوسط بارگیری ۱۰۰ واگن در روز برای محمولات مذکور را فراهم و نتایج اقدامات را به شورا اعلام کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار