۵۰ هزار تن موز در سیستان و بلوچستان برداشت شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ هزار تن موز از ابتدای امسال تاکنون از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

۵۰ هزار تن موز در سیستان و بلوچستان برداشت شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  و به نقل از  روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان؛ اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چهار هزار و ۷۹۸ هکتار از سطح باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که ۲ هزار و ۷۹۸ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

او با بیان اینکه برداشت موز در سیستان و بلوچستان در طول سال انجام می‌شود افزود: امسال پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف داخل استان و کشور شود.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های چابهار، کنارک و سرباز بیشترین سطح زیر کشت موز این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

او افزود: سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود کرده است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

برداشت موز در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار