صلح و سازش، پایان بخش ۸۶ پرونده قضایی در اندیمشک

رئیس دادگستری شهرستان اندیمشک از ختم ۸۶ پرونده قضایی با تلاش شورای حل اختلاف شهرستان به صلح و سازش خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خداکرم رحیمی بهمنیاری رئیس دادگستری شهرستان اندیمشک گفت: طی ۲ هفته اخیر ۸۶ پرونده قضایی به همت مدیران شعبه‌ها و مسئول اداری شورا‌های حل اختلاف شهرستان به صلح و سازش ختم شد.

او اظهار داشت: به منظور ایجاد اصلاح و سازش بین افراد جامعه که وظیفه ذاتی شورا‌های حل اختلاف است، این پرونده‌ها با موضوع‌های ملکی، مطالبه وجه، تمکین، تصرف عدوانی، مطالبه نفقه، استرداد جهیزیه، ضرب و جرح، فسخ نکاح، انتقال سند، خیانت در امانت، قدرت نمایی، تخریب، تهدید، توهین و افترا بررسی و صلح و سازش بین طرف‌های پرونده‌ها برقرار شد.

بهمنیاری تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر تلاش‌های خوبی به منظور صلح و سازش ده‌ها پرونده از جمله پرونده‌های مربوط به قتل در شورا‌های حل اختلاف انجام شده است.

رئیس دادگستری شهرستان اندیمشک با اشاره به تلاش دستگاه قضایی برای حل و فصل مشکلات شهروندان و ایجاد آرامش بین مردم افزود: نقش دستگاه قضایی در ایجاد امنیت پایدار مهم است و همدلی و مشارکت عمومی برای تحقق این موضوع ضرورت دارد.

او اذعان داشت: احقاق حق، دفاع از مظلوم، برقراری عدالت و کمک به ایجاد امنیت روانی همواره مورد توجه دستگاه قضایی است.

خداکرم رحیمی بهمنیاری تصریح کرد: شورای حل اختلاف شهرستان اندیمشک تلاش می‌کند بخشی از دغدغه‌های مردم را با ترویج فرهنگ صلح و سازش رفع کرده و زمینه آرامش هرچه بیشتر در شهرستان را فراهم کند.

او جلوگیری از طلاق را از مهم‌ترین پرونده‌های منتهی به سازش شورای حل اختلاف در شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

پایان پرونده‌های قضایی به صلح و سازش

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.