ثبت روستای ملی صنایع دستی در شفت

ثبت روستای ملی صنایع دستی در شهرستان شفت باعث رونق گردشگری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در بخش بوم گردی  می‌توان به ۴۳ پرونده ایجادی و ۷ پرونده مرمتی و تعداد واحد‌های در حال اجرا را ۱۳ طرح به شرح یک هتل، یک مجتمع اقامتی و پذیرایی و ۱۱ واحد بوم گردی دست پیدا کرد.

او افزود: تعداد ۷ پرونده بوم گردی به میزان مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال و سه واحد گردشگری به مبلغ ۶ میلیارد ریال از تسهیلات بانکی از محل اشتغال روستایی سامانه کارا بهره‌مند گردیده اند.

امیر انتخابی از اهمیت ثبت ملی آثار طبیعی همچون آبشار دود وزن، وزنه بن و درخت کنگول باسکلی به منظور رونق گردشگری شهرستان اشاره و به ایجاد و فعال نمودن حداقل یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری تاکید و آمادگی اداره کل استان را در صورت وجود متقاضی واجد شرایط اعلام نمود.

او در انتها معرفی روستای هدف گردشگری در شهرستان شفت، برگزاری جشنواره‌های غذا، جشنواره‌های آیینی، بازار‌های محلی و هفتگی و نیز برنامه ریزی برای ثبت حداقل یک روستای ملی در شهرستان شفت به عنوان مثال "سفال جیرده و یا شال ویسرود" را از دیگر راهکار‌های موجود برای توسعه رونق گردشگری در شهرستان شفت دانست.

انتهای پیام/آ

رونق گردشگری با ثبت روستای ملی صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.