ترامپ: ما روابط قابل توجهی در بخش نظامی با بحرین داریم

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با ولیعهد بحرین ضمن تاکید بر همکاری‌های دوجانبه امنیتی و نظامی دو کشور اعلام کرد با وی درباره اوضاع خاورمیانه گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه، ولیعهد بحرین برگسترش همکاری‌های دوجانبه به ویژه امنیتی و نظامی تاکید کرد.

ترامپ افزود: «این مایه افتخار من است که در کنار ولیعهد بحرین هستم. او یکی از دوستان خوب من است. بحرین یکی از کشور‌های دوست ما است. ما در کنار آن‌ها خواهیم بود و از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. آن‌ها هم در کنار ما خواهیم بود. ما روابط قابل توجهی با همدیگر داریم. ما روابط قابل توجهی در بخش نظامی با همدیگر داریم. ما همچنین روابط قابل توجهی در بخش اقتصاد، تجارت با هم داریم. ما درباره تمامی این موارد با همدیگر گفت‌وگو می‌کنیم.»

وی افزود: «ما قطعا درباره آنچه که دو روز اخیر در عربستان سعودی روی داده است با هم گفت‌وگو خواهیم کرد. ما درباره اوضاع در خاورمیانه (غرب آسیا) با همدیگر گفت‌وگو خواهیم کرد. روابط بین کشور‌های ما تا این حد قدرتمند نبوده است. ما توجه قابل توجهی به روابط کشورهایمان داریم و برای آن ارزش قائل هستیم.»

در ادامه سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه ولیعهد بحرین گفت: «من از رئیس‌جمهور ترامپ به خاطر خوش آمدگویی و استقبال از من و هیات همراهم در اینجا تشکر می‌کنم. من به نمایندگی از پادشاه بحرین و مردم کشورم در اینجا حضور دارم. من برای تقویت روابط بین آمریکا و بحرین که از اهمیت زیادی برخوردار است در اینجا حضور دارم. ما ارزش‌های مشترکی داریم. ما ایده‌های مشترکی داریم. همانطور که رئیس‌جمهور ترامپ اعلام کردند بخش عمده مذاکرات ما بر روی مسائل امنیتی تمرکز داشته است. ما همچنین بر روی تقویت روابط تجاری بین کشورهایمان تمرکز کرده ایم.»

وی افزود: «ما امروز توافقنامه‌ای را امضاء کردیم که بر اساس آن نخستین محموله سیستم دفاع موشکی پاتریوت خود را خریداری کنیم. به نظرم این بهترین زمان برای خرید این سامانه است. ما به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری خود با آمریکا هستیم. ما همچنین به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری خود با جهان هستیم. ما ایده‌های مشترکی درباره تقویت روابط خود با کشور‌های دیگر و از جمله آمریکا و چگونگی اجرای آن‌ها داریم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
بله یعنی یه گاو شیرده کوچولو این جا هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
حیف که بحرین شیر اش مرغوب نیست واگرنه خودم امنیت اش رو بعهده می گرفتم .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
هی ترامپ: هر چه که در این دیدار با حمدبن عیسی آل خلیفه بلغور کرده ای در عالیترین سطح برای محمدبن سلمان هم گفته بودی حمایتهای مورد اشاره تو همان حمایتی است که با سامانه های زنگ زده پاتریوت از پالایشگاه آرامکو واقع در قلب عربستان کردی؟ کدام حمایت؟ کدام دو.ستی؟ کدام تسلیحات پیشرفته؟.....تو کافی است فقط مرد باشی و به سوالات عبدالباری عطوان در مورد سامانه های پاتریوت پاسخ بدهی همین و بس........ بدبخت باید آب شوی و به زیر زمین بروی وقتی که پوتین در اجلاس ترکیه مقابل رسانه های دیداری و شنیداری مطرح بین المللی گفت:"ایران از ما S300 خرید و ترکیه از ما S400 خوب عربستان هم از آمریکا پاتریوت خرید و عاقبتش شد ویرانی آرامکو......... این یعنی چه؟؟ برو بمیر با آن تسلیحات پیشرفته زنگ زده ات که میلیونها دلار قیمتشان است ولی در مقابلشان 10پهپاد یمنی مبارزانی که از تمام جوانب در محاصره کاملند و تنها قیمتشان چندصد دلاری است تاسیسات شرکت آرامکو و پالایشگاهش را به خاک سیاه نشانده اند احمق درجه یک هستی ولی تعبیرت از اعراب جاهل منطقه بسیار زیبا و پر معناست یعنی با عده ای "گاوشیرده" طرف هستی که فقط آنان را میتوانی با سخنان سخیف و اراجیفت سیاه کنی.........یعنی هم تعلیف میکنی و هم شیرشان را میدوشی
آخرین اخبار