معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور مطرح کرد؛

جایگاه خوب و بد استان در زمینه کودک همسری و طلاق

معصومه ابتکار گفت:کهگیلویه و بویراحمد در میزان طلاق زندگی‌های ۴ تا ۱۰ سال جز ۵ استان اول و ذر زمینه کودک همسری جز استان های آخری به شمار می‌رود.

جایگاه خوب استان در زمینه کودک همسری و  طلاق

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در سالن دولت شهر یاسوج برگزار شد.

در این نشست،نژادی معاون برنامه‌ریزی و معصومه ابتکار،معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حوزه زنان ۱۹۲ نقشه موضوعی طراحی شده است گفت: وضعیت مناطق بر همین اساس اولویت‌بندی و مورد بررسی قرار می‌گیرد که برای مثال در تفاوت میان باسوادی پسران و دختران دبیرستانی در مناطق روستایی رتبه ۵ کشوری به خود اختصاص داده‌اید.

نژادی افزود: در رتبه‌بندی تعداد ازدواج از ۱۰ تا ۱۴ سال جز سه استان آخر هستید به عبارتی شما کودک همسری کمتری نسبت به میانگین کشوری دارید.

او گفت: درصد طلاق‌های ثبت شده در ازدواج‌های با مدت ۴ تا ۱۰ سال جز ۵ استان اول کشور هستید که باید برای تحکیم بنیان خانواده تلاش کنید.

او به رتبه‌بندی استان در زمینه میزان زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: در استان شما رسم خوب این است که زنانی که سرپرست خانوار می‌شوند زندگی جدی را خیلی زود شروع می‌کنند و شاید دلیل دیگر آمار کم زنان سرپرست خانوار این است که بر اساس رسوم فرزند ارشد خانواده را به جای خود به عنوان سرپرست خانوار معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/پ

جایگاه طلاق و کودک همسری استان  در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.