۱۱۲ کیلومتر بر ساعت، نفس‌های آخر باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان

مدیرکل هواشناسی سیستان گفت: با وجود اینکه به پایان فصل وزش باد‌های ۱۲۰ روزه نزدیک می‌شویم، اما در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

۱۱۲ کیلومتر بر ساعت سرعت باد در نفس‌های آخر باد‌های ۱۲۰ روزهمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از دیروز بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شد و تا صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

او  افزود: وزش این باد شدید موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در محدوده فرودگاه زابل شد به طوریکه شعاع دید افقی را به ۶۰۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۵۵۱ میکروگرم بر مترمکعب یعنی حدود چهار برابر حد مجاز رسید.


بیشتر بخوانید:سرعت وزش باد در سیستان به ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسید


حیدری با بیان اینکه وزش این باد شدید شعاع دید افقی در شهر زهک را نیز کاهش داد، افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی عصر امروز از سرعت وزش باد کاسته می‌شود.

او ادامه داد: دیروز با نفوذ گردوغبار باد‌های ۱۲۰ روزه به زاهدان شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان به ۶۰۰۰ متر کاهش یافت.

انتهای پیام/ع

 

آلودگی هوا در سیستان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار