جزئیات مرگ یک‌کودک در استادیوم آزادی/ علت تاخیر در امداد رسانی چه بود؟

رئیس اورژانس تهران گفت: نیروهای اورژانس در محل مستقر بودند اما تاخیر در اطلاع رسانی باعث ایجاد فاصله در امداد رسانی شد.

جزئیاتی از حادثه روز گذشته در استادیوم آزادی/ علت تاخیر در امداد رسانی چه بود؟پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات حادثه فوت کودکی که در استادیوم آزادی اتفاق افتاد، اظهار کرد: حوالی ساعت ۹ شب گذشته، (دوشنبه، ۲۵ شهریور) کودکی بر اثر برخورد با میله‌ای که به طور اتفاقی با کابل برق فشار قوی اتصال پیدا کرده بود، دچار برق گرفتگی شد و متاسفانه جان خود را از دست داد.

او گفت: برخورد با برق فشار قوی بسیار خطرناک است و حتی اگر با فرد بالغی برخورد کند می‌تواند جان او را بگیرد، بنابراین فوت شدن کودکی بر اثر برخورد با چنین فشاری، دور از ذهن نیست.

رئیس اورژانس تهران تصریح کرد: صحبت‌هایی درباره تاخیر در حضور نیرو‌های اورژانس وجود داشت، اما لازم است بدانید که برای این بازی ۶ آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۹ موتورلانس استقرار پیدا کرده بود تا با توجه به گستردگی موضع در صورت بروز حوادث احتمالی اقدام به امداد رسانی کنند.

صابریان ادامه داد: متاسفانه افراد حاضر در صحنه حادثه به جای تماس با تلفن ۱۱۵ به صورت حضوری به نیرو‌های مستقر در محل مراجعه کرده و تقاضای کمک می‌کنند، این فاصله زمانی برای اطلاع رسانی به نیرو‌های اورژانس منجر به ایجاد تاخیر در حضور نیرو‌های امدادی شد. اگر تلفنی خبر بروز حادثه را به سامانه اورژانس تهران اطلاع می‌دادند سرعت حضور نیرو‌های اورژانس افزایش چشمگیری پیدا می‌کرد.
بیشتر بخوانید: پیکر کودک هشت ساله جان باخته در ورزشگاه آزادی به بیمارستان شماره ۲ منتقل شد/ حضور قاضی کشیک در محل حادثه
او با تاکید در تاخیر در اطلاع رسانی افراد حاضر در صحنه یادآوری کرد: باوجود آسیب جدی وارد شده به کودک، نیرو‌های امدادی بلافاصله اقدام به انتقال مصدوم و انجام فرایند احیا می‌کنند، اما در کمال تاسف کودک در دم جان باخته بود.
 
لازم ذکر است عماد متولد ۱۳۹۲ بود. او برای پشت سر گذاشتن یک روز آخر تابستان، کمی قبل از آغاز فصل مدارس به همراه پدرش که غرفه دار یکی از بوفه‌های ورزشگاه آزادی بود به محوطه مجموعه ورزشی آزادی رفته بود که با فاجعه‌ای تلخ و وحشتناک ختم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار