هوش مصنوعی میزان خطر سکته قلبی را تشخیص می‌دهد

دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی هم‎‌اکنون تنها ۱۵ ثانیه زمان برای تشخیص میزان ضربان قلب نیاز دارند.

هوش مصوعی میزان خطر سکته قلبی را تشخیص می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هوش مصنوعی می‌تواند نقش بسیار موثری در کاهش تهدیدات سلامت کاربران دستگاه‌های هوشمند داشته باشد. یکی از خطرناک‌ترین و مهم‌ترین عوامل مرگ و میر انسان‌ها در نقاط مختلف جهان سکته قلبی است. هرساله تعداد زیادی از افراد در کشورهای مختلف به علت سکته قلبی یا بیماری‌های مرتبط با قلب جان خود را از دست می‌دهند. متاسفانه به علت تغییر در سبک زندگی انسان و با هرچه ماشینی‌تر شدن زندگی روزمره و کاهش فعالیت بدنی شرایط بروز سکته قلبی افزایش یافته است.


بیشتر بخوایند: اندازه‌گیری میزان فشار خون با استفاده از دوربین سلفی


مختصصان توانسته‌اند با به کارگیری فناوری‌های مختلف و ارتقاء سیستم‌های یادگیری ماشینی گام مهمی در بهبود کیفیت دستگاه‌های پزشکی بردارند. امروزه حتی دستگاه‌های پرکاربرد در میان مردم مانند تلفن‌های همراه، ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند و دیگر دگجت‌های موجود به فناوری‌هایی مانند ECG مجهز شده و به سادگی می‌توانند حداقل موارد لازم برای کنترل سلامت کاربر خود را نشان و ارزیابی کنند. 

هوش مصنوعی میزان خطر سکته قلبی را تشخیص می‌دهد

پیشگیری از آسیب‌های قلبی با به کارگیری فناوری‌های مجهز به هوش مصنوعی

تعداد ضربان قلب، میزان فشار خون، رنگ پوست و مواردی از این قبیل هرچند ساده و در دسترس هستند ولی جمعیت زیادی در جهان به این ویژگی‌ها در بدن خود دقت نکرده و بعضا با مشکلاتی جدی مواجه می‌شوند. کارشناسان معتقدند فناوری تشخیص میزان ضربان قلب با اندازه‌گیری تعداد ضربان قلب در یک واحد زمان مشخص و مقایسه آن با الگوی استاندار احتمال بروز خطر سکته یا بیماری قلبی را به کاربر خود یادآوری می‌‌کند.

هوش مصنوعی میزان خطر سکته قلبی را تشخیص می‌دهد

تخقیقات نشان داده است آموزش و ترغیب مردم به استفاده از فناوری‌های کنترل کننده علائم حیاتی بدن می‌تواند انگیزه بالایی را برای بهتر زندگی کردن و تغییر حدودی سبک زندگی ماشینی در افراد به وجود آورد. شاید تا حدودی تمسخر آمیز به نظر رسد ولی یک مچ‌بند ساده می‌تواند شما را به ورزش کردن تشویق کند.

انتهای پیام/

هوش مصنوعی کیفیت سلامت مردم را افزایش می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
به هر حال تشکر