مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور مطرح کرد؛

ساماندهی بیش از ۵ میلیون پناهنده در کشور

محمودی گفت: بیش از ۴۰ سال است که ایران با توجه به شرایط موجود در کشور افغانستان، میزبان پناهندگان بوده است و در مقاطعی بیش از ۵ میلیون پناهنده در کشور ساماندهی شده‌اند.

ساماندهی بیش از ۵ میلیون پناهنده در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گردهمایی مشارکت بخش خصوصی و‌ مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها برای معیشت پناهدگان و جامعه میزبان در جمهوری اسلامی صبح امروز در سالن رودکی برج میلاد برگزار شد.

مهدی محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در این همایش با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی به پناهندگان اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال است که جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط موجود در کشور افغانستان، میزبان پناهندگان بوده است  و در مقاطعی بیش از ۵ میلیون پناهنده در کشور ساماندهی شده‌اند.


بیشتر بخوانید:


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: بخشی از مهاجران به صورت غیرقانونی و بخشی به صورت قانونی وارد کشور شده‌اند.

او با بیان اینکه در هر جایی از دنیا دولت‌ها به تنهایی توانایی ساماندهی پناهندگان را ندارند، ادامه داد: کشور ما پناهندگان زیادی دارد و این امر موضوع ساماندهی را با مشکل مواجه می‌کند.

محمودی تصریح کرد: در حادثه سیل فروردین امسال، دولت به صورت مستقیم اعلام کمک نکرد، ولی سازمان‌های مردم نهاد و بین‌المللی کمک‌های شایانی انجام دادند. شرایط اقتصادی با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا سخت شده است و پناهندگان نیز متاثر از تحریم‌ها شدند.

او با بیان اینکه در حوزه اشتغالزایی پناهندگان نیازمند اعتبارات مشخصی هستند، گفت: امیدواریم دولت افغانستان به نوعی برنامه‌ریزی کند که بازگشت داوطلبانه صرفا شعار نباشد، بلکه عملیاتی شود. همه باید تلاش کنند که شرایط در این کشور مساعد شود و آنها به کشور خود بازگردند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تصریح کرد: در مسائل آموزشی پناهندگان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، برآورد می‌شوند و تا کنون حدود ۵۰۰ هزار نفر در مراکز آموزشی ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار