صادرات بیش از ۳۸ میلیارد دلار کالا از گمرک بیله سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار از صادرات بیش از ۳۸ میلیارد دلار کالا از گمرک بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن قبادی، فرماندار شهرستان بیله سوار صبح امروز در دیدار با مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: ارزش صادرات کالا از گمرک بیله‌سوار در پنج ماه اول امسال بیش از ۳۸ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۷۶ درصد افزایش داشته است.

او افزود: ارزش صادرات چمدانی نیز در این مدت بیش از ۲۶ میلیون دلار بوده که نسبت به پارسال ۳۶ درصد افزایش داشته است.

فرماندار بیله سوار بیان کرد: شیشه، سنگ ساختمان، پروفیل، قیر، میل‌گرد و آهن‌آلات و کاشی از جمله کالا‌های صادراتی و کنجاله و شیرین‌بیان و پنبه و انواع نخ و ضایعات کارتن و کاغذ از جمله کالا‌های وارداتی از گمرک بیله‌سوار می‌باشد.

قبادی اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری در این شهرستان در خصوص صادرات و تجارت با کشور‌های آسیای میانه وجود دارد و باید این توانمندی‌ها با نگاه خلاقانه مورد استفاده قرار گیرد.

او افزود: مقدمات ارتقای گمرک بیله‌سوار به اداره کل فراهم شده و این موضوع از طریق استاندار اردبیل نیز در حال پیگیری از گمرکات ایران بوده و جذب نیرو نیز بعد از ارتقا از طریق آگهی استخدامی صورت خواهد گرفت.

فرماندار بیله‌سوار بر رفع دغدغه‌ها و مشکلات صادرکنندگان تاکید کرد و گفت: سیاست دولت تدبیر و امید در سال رونق تولید، رفع مشکلات صادرکنندگان بوده و در این شهرستان نیز، برای برطرف شدن موانع صادرات فرمانداری آماده بررسی و رفع مشکلات تجار و صادرکنندگان و تسهیل روند تجارت است.

قبادی همچنین برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولان شهرستان‌های دارای گمرک مرزی با جمهوری آذربایجان جهت هماهنگی و وحدت رویه بیشتر را ضروری ذکر کرد و افزود: پیشنهاد می‌کنیم مسئولان شهرستان‌های جلفا، آستارا و بیله‌سوار با حضور مدیران گمرک این مناطق نشست‌های مشترک در این راستا برگزار کنند.

انتهای پیام/ح

افزایش ۳۶ درصدی صادرات چمدانی از گمرک بیله سوار

 

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.