نامزد انتخابات آمریکا، دولت را فاسد توصیف کرد

«الیزابت وارن» با فاسد توصیف کردن دولت آمریکا، خواستار به چالش کشیدن آن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، الیزابت وارن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از فساد حاکم بر سیاست و اقتصاد کشور انتقاد کرد.

او روز دوشنبه در جمع هزاران نفر از هواداران خود در نیویورک گفت: وقتی که یک دولت برای کسانی کار می‌کند که از پول و رابطه برخوردارند و نه برای دیگران، قطعا فاسد است و ما باید این دولت را به دلیل ماهیتش به چالش بکشیم.

گردهمایی نیویورک همان روزی برگزار شد که وارن توانست حمایت حزب خانواده‌های کارگری (WFP) را که دارای نفوذ سیاسی بالایی است به دست آورد. این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ [۱۳۹۵] از سناتور برنی سندرز حمایت کرده بود. حدود دوسوم از هزاران عضو این سازمان وارن را انتخاب کردند.

سخنان روز دوشنبه وارن بر یکی از موضوعات اصلی مبارزات انتخاباتی وی یعنی لزوم مبارزه با فساد در واشنگتن و ایجاد تغییرات ساختاری بزرگ پیش از هر اقدام دیگر، متمرکز شده بود.

به اعتقاد وی به موضوعات مهمی مانند تغییرات آب و هوایی، امنیت تسلیحاتی و مراقبت‌های درمانی پرداخته نشده است، زیرا در همه این موارد شرکت‌ها دولت را خریده‌اند.

پیش از این گردهمایی، وارن طرحی را برای پایان دادن به آنچه بزرگترین فساد آمریکا از زمان واترگیت خواند، پیشنهاد کرد. این طرح شامل یک سری اقدامات می‌شد که او در سخنرانی اش درباره آن‌ها توضیح داد.

او تاکید کرد یکی از اقداماتی که انجام خواهد داد، پایان دادن به لابی کردن است. وارن تاکید کرد دیگر اجازه نخواهد داد مقامات ارشد و نمایندگان کنگره به لابی‌گری بپردازند و مانع از نفوذ لابی‌گر‌ها در سیاست‌های عمومی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار