استاندار سمنان تاکید کرد؛

تلاش برای فعال سازی کارخانجات و رونق چرخه تولید / تامین مواد اولیه ۳۰ درصد ظرفیت کارخانه های تولیدی

آشناگر گفت: با بکارگیری سرمایه گذاران واحدهای تولیدی با مشارکت بخش خصوصی در صدد رفع مشکلات این واحدها هستیم.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، در راستای تصمیمات ستاد تسهیل از سه واحد تولیدی و صنعتی در سمنان بازدید کرد و گفت: بازدید اول از واحد تولید کیسه و فیلتر جاروبرقی بود که این واحد با مشکلات مدیریتی مواجه است و باید هر چه زودتر این مشکلات حل شود و حمایت‌های اداری نیز از این واحد انجام شود.

او افزود: بازدید دوم از کارخانه لوله و ورق گالوانیزه بود که این واحد در تامین مواد اولیه با مشکل روبه رو است و باید حداقل برای ۳۰ درصد ظرفیت کارخانه مواد اولیه هرچه زودتر تامین شود.

علیرضا آشناگر اظهار داشت: بازدید سوم از کارخانه لوله گالوانیزه رنگی بود که این واحد با تمام ظرفیت خود کار نمی‌کند و مقرر شد تا سرمایه گذاران این واحد با مشارکت بخش خصوصی تامین مالی این واحد را انجام دهند و قسمتی از مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه بود که به دنبال حل این مشکل نیز هستیم.

استاندار سمنان سپس در یکصد و هشتاد و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان حاضر شد.

آشناگر در این جلسه ضمن تاکید بر حل مشکل سرمایه گذاران گفت: مشکل تامین مواد اولیه برای واحد تولیدی ورق و لوله گالوانیژه باید حل شود و موارد پیگیری شده گزارش داده شود.

استاندار سمنان بیان کرد: باید تلاش شود تا کارخانجات فعال شوند و چرخه تولید رونق پیدا کند.

بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این جلسه از آغاز ثبت نام واحد‌های تولیدی استان جهت دریافت تسهیلات طرح رونق تولید سال ۹۸ در استان خبر داد.

او افزود: در سالجاری جهت هموارسازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق شعار رونق تولید و تامین مالی تولیدکنندگان داخلی بسته تسهیلات رونق تولید همانند سال گذشته ابلاغ و قابل اجرا می‌باشد.

اسودی از معرفی ۳۷ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: با تصمیم اعضای کارگروه با پرداخت تسهیلات به ارزش حدود ۸۹۰۰ میلیارد ریال به این تعداد واحد تولیدی از محل اعتبارات تسهیلات رونق تولید سال ۹۸ موافقت شد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در خصوص میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید ۹۷ بیان داشت: در سال گذشته ۸۷۹ واحد تولیدی و صنعتی و کشاورزی استان بیش از ۹۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از بانک‌های عامل دریافت نموده اند که حدود ۸۷ درصد از سهم پرداختی تسهیلات در استان بوده است.

انتهای پیام / م

 آغاز ثبت نام واحد‌های تولیدی استان جهت دریافت تسهیلات طرح رونق تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار