عضو هیات‌مدیره شرکت ملی پست کشور در سفر اراک:

تقویت زنجیره تجارت الکترونیک او لویت شرکت پست

عضو هیات‌مدیره شرکت ملی پست کشور در سفر به اراک تقویت زنجیره تجارت الکترونیک را او لویت این شرکت عنوان کرد.

عضو هیات‌مدیره شرکت ملی پست کشور در سفر اراک:به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، قادری عضو هیات‌مدیره شرکت ملی پست کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پست استان مرکزی در اراک تقویت زنجیره تجارت الکترونیک و عبور از دایره فعالیت لجستیکی را از اولویت‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: رویکرد پست از لجستیک به تجارت الکترونیک گسترش یافته و در این راستا اقداماتی از قبیل بازاریابی، فروش اینترنتی، سرویس‌های پرداخت و نگهداشت مشتری در دستور کار است.

قادری افزود: توسعه فناوری‌های اطلاعاتی فرصتی برای اداره پست مهیا کرده تا بتوانیم به سمت ارائه خدمات به شکل دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک برویم و با توجه به گسترش دامنه خدمات، در آینده ظرفیت خدمات پستی چندین برابر می‌شود و باید با برگزاری برنامه‌های آموزشی ۱۵ هزار نیروی‌انسانی شرکت ملی پست نسبت به ارئه خدمات دیجیتال تجهیز شوند.

او با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد خدمات پستی ایران به صورت الکترونیکی انجام می‌شود اضافه کرد: در این راستا تجهیزات قابل‌توجهی در ادارات استانی و شهرستانی جذب شده، اما این مهم باید روز به روز افزایش یابد.

خدمات‌رسانی پست در بیش از هزار و ۴۰۰ نقطه کشور

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست کشور بیان کرد: شرکت ملی پست ایران ۱۵ هزار نیروی‌انسانی و بیش از یک میلیون متر مربع فضا در اختیار دارد و در بیش از هزار و ۴۰۰ نقطه خدمات‌رسانی دارد که با هدایت این ظرفیت به سمت و سوی تجارت الکترونیک می‌توان نقش مهمی در مسیر توسعه همه‌جانبه کشور ایفا کرد.

او ادامه داد: پست ایران در نخستین گام از برنامه‌های توسعه، چشم‌انداز خود را تغییر داده و در این راستا با الگو قرار دادن تجارت الکترونیک برای تحقق این هدف بزرگ زنجیره امور را گسترش می‌دهد و در راستای سرمایه‌گذاری بر مدیریت سکوی تجارت الکترونیک ۹۸ سرویس خدماتی تخصصی تعریف کرده که با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

قادری در خصوص اجرای طرح جی نف (استانداردسازی نشانی مکان ها) هم گفت: ۱۱ کارگروه تخصصی در شورای راهبردی شرکت ملی پست ایران تشکیل شده که یک کارگروه به‌صورت تخصصی در راستای اجرای طرح جی نف فعالیت می‌کند.

بسیاری از مشکلات اجرای طرح جی نف کشوری است

فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی هم گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح جی نف (استانداردسازی نشانی مکان ها) تاکنون به‌طور مطلوب در کشور فراهم نشده و بسیاری از مشکلات اجرای این طرح کشوری است.

فرخی افزود: اجرای طرح جی‌نف در کشور با چنین شرایطی دشوار به نظر می‌رسد و لازم است کمیته ملی این طرح با ریاست مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار و نسبت به مشارکت تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی در این طرح تاکید شود.

او اضافه کرد: شرکت پست ایران به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی باید تسهیل‌گر امور بخش خصوصی باشد و با استفاده از توان کارشناسی خود نسبت به ایجاد عرصه‌های جدید فعالیت و واگذاری به این بخش اقدام کند و امیدواریم شاهد موفقیت‌های روز افزون اداره کل پست استان و خدمات رسانی بهتر به مردم باشیم.

در پایان این مراسم محمدرضا عباسی به عنوان مدیرکل پست استان مرکزی معرفی و از زحمات محمدعلی چراغی مدیرکل سابق این اداره کل قدردانی شد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: پست ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.