عمده قاچاق چوب در جنگل‌های هیرکانی اتفاق می‌افتد

رییس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه عمده قاچاق چوب در جنگل‌های هیرکانی اتفاق می‌افتد گفت:مبارزه با قاچاق چوب از اهداف مهم سازمان است.

عمده قاچاق چوب در جنگل‌های هیرکانی اتفاق می‌افتد/ مبارزه با قاچاق چوب از اهداف مهم سازمان استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آقایی، رییس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری افزایش حفاظت و مبارزه با قاچاق در موضوع چوب را از اهداف مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: با انجام سیاست واردات چوب و حمایت از زراعت چوب به دنبال جلوگیری از قاچاق چوب هستیم.

او با اشاره به اینکه عمده قاچاق چوب در جنگل‌های هیرکانی اتفاق می‌افتد گفت: در این زمینه یگان حفاظت و کنترل جنگل‌های هیرکانی از یک میلیون هکتار به بیش از ۲ میلیون هکتار افزایش یافته است.
 
این مقام مسئول ادامه داد : به لطف و عنایت الهی و با بارش‌های خوبی که داشتیم، خشکسالی چندین ساله رفع و جاری شدن باران باعث زنده شدن طبیعت و احیای جنگل‌ها شد.

آقائی  با بیان اینکه بارش خوب باران باعث رشد خوب پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌ها شد افزود: پیش‌بینی می‌شد رشد علوفه‌ها  باعث و قوع آتش‌سوزی‌ در مراتع شود .
 
او تصریح کرد: در گذشته عامل انسانی علت ۹۵ درصد از آتش‌سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیرات فردی، گروهی و انفرادی و نیز ماشین‌آلات مورد نظر برای اطفای حریق تخصیص داده شده است، گفت: ۳۵ میلیون هکتار عرصه ملی ما دچار آتش‌سوزی شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه تنها مشکل اصلی ما در بحث بالگرد بود، ابراز کرد: خوشبختانه وزارت دفاع، خدمات بالگردی را تامین کرد. همچنین نگرانی ما در جنگل‌های شمال طی نیمه دوم امسال، مربوط به جنگل‌های هیرکانی است که امیدواریم آتش‌سوزی نداشته باشیم.

او وظیفه سازمان جنگل‌ها را حفاظت از جنگل‌ها اعلام کرد و افزود: در مرحله بعد، احیا و اصلاح جنگل‌ها مورد تاکید این سازمان است.

آقایی ادامه داد: ۸۵ میلیارد تومان برای احیا و اصلاح مراتع در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در سال‌جاری برای ۱۱ هزار نقطه در سطح کشور پروژه آبخیزداری انجام خواهد شد که اعتبار اختصاص یافته برای این منظور ۱۵۰ میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی است.

انتهای پیام/ن



افتتاح پروژه‌های منابع طبیعی در زنجان

برچسب ها: قاچاق ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.