شاهزاده بحرینی: به صلح و دوستی با اسرائیل امیدواریم

یک شاهزاده عالی‌رتبه آل خلیفه در اظهاراتی بی‌شرمانه گفت بحرین خواستار صلح و دوستی با رژیم صهیونیستی و برقراری روابط گسترده با آن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی عربی ۲۱ یک شاهزاده عالی‌رتبه از خاندان آل خلیفه از تمایل بحرین برای برقراری روابط با رژیم صهیونیست خبر گفت.

او گفت: ”کشور‌های خلیج (فارس) موضع شخصی و خصومت‌آمیز ضد اسرائیلی‌ها و یهودیان ندارند، اما لحن نژادپرستانه اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ضد عرب‌های اسرائیل شانس حمایت از او در کشور‌های عربی را کاهش می‌دهد؛ زیرا او حاضر است همه چیز را برای پیروزی در انتخابات بفروشد“.

این شاهزاده که نخواست نامش فاش شود، افزود: ”بحرین به صلح و دوستی با اسرائیل در چارچوب توافقی منطقه‌ای از طریق تقویت روابط گردشگری و تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور امیدوار است و امروز بعد از ۷۰ سال از تاسیس (رژیم جعلی) اسرائیل، زمان صلح بین عرب‌ها و یهودیان فرا رسیده است“.

او همچنین گفت: ”اقلیت یهودیان بحرین نقشی پیشرو در اداره امور کشور، پارلمان و اقتصاد دارد. اسرائیل در منطقه است که بماند. اسرائیل حق امنیت و بقا دارد و جایی برای چانه‌زنی بر سر این مسائل نیست. من هم این را می‌فهمم که کشور فلسطینی که ایجاد خواهد شد نباید تهدیدی برای امنیت اسرائیل باشد“.

این شاهزاده بحرینی در ادامه بدون اشاره به جنایات تل‌آویو علیه فلسطینیان، در اظهاراتی بی‌شرمانه گفت: ”بحرین در سیاست خارجی خود سه اصل دارد: اسرائیل اینجاست که بماند. اسرائیل حق موجودیت دارد. اسرائیل حق امنیت دارد... کشور‌های حوزه خلیج (فارس) از سیاست دولت ترامپ در قبال ایران بیش از سیاست دولت اوباما در قبال ایران استقبال کردند، اما آن‌ها از سیاست ترامپ در مناقشه فلسطین و اسرائیل راضی نیستند از این رو کشور‌های خلیج (فارس) اشتیاق خود را به دوران اسحاق رابین و ایهود باراک که با آن‌ها دورانی طلایی داشتند مخفی نمی‌کنند“.

او در پایان با وقاحت تمام گفت: ”فرصت‌های زیادی را برای برقراری صلح با اسرائیلی‌ها از دست دادیم. یاسر عرفات اشتباهات بزرگی مرتکب شد و در صورتی که یک رهبر فلسطینی دیگر بیاید و با طرح درازمدت برای برقراری صلح مخالفت کند، بحرین و سایر کشور‌های عربی روابط خود را با اسرائیل حفظ خواهند کرد، چون زمان آن فرا رسیده است که بگوییم دیگر بس است“.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
این حرف در نتیجه جریان نفوذ در کشور بحرین و پادشاهیبحرین است .
آخرین اخبار