یکی از رسالت‌های مهم روحانیت ایجاد نگاه و بینش در جامعه است

دبیر شورای نمایندگان، ولی فقیه در مناطق قومی کشور گفت:یکی از رسالت‌های مهم روحانیت ایجاد نگاه و بینش در جامعه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،دبیر شورای نمایندگان، ولی فقیه در مناطق قومی کشور در همایش علما و مبلغان دینی سردشت برای تبیین گام دوم انقلاب اسلامی گفت: گسترش ارزش‌های اسلامی، گسترش معنویت در جامعه، بینش تمدنی، کمک به استقلال کشور و عزت ملی محور‌هایی است که در بیاینه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان با اشاره به اینکه تبیین گام دوم مقام معظم رهبری بر دوش روحانیت است، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مهم روحانیت به عنوان یکی از گام‌های نهایی ایجاد نگاه و بینش در بین جامعه و حرکت به سمت تمدن اسلامی است.

او اضافه کرد: روحانیت باید شیرینی‌های تمدن اسلامی را در کام مردم ماندگار و ارزش‌های معنوی را در جامعه فراگیر کند و در بعد جامعه سازی به عنوان یکی از محور‌های تمدن شکوهمند اسلامی گام‌های جدی و اساسی را بردارد.

مسؤول دفتر نماینده، ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از دو بخش افتخار به گذشته و امید به آینده است که در بیانیه موج می‌زند.

حجت الاسلام عسکر فعال آذر افزود: علما باید مردم را به نظامی که گذشته پر افتخاری دارد امیدوار کنند که همین گذشته پر افتخار نوید آینده درخشان را برای مردم می‌دهد.

نخشی‌پور فرماندار سردشت نیز در این مراسم با بیان اینکه پی ریزی و بنیاد ایران اسلامی مقتدر با نقش آفرینی علما و مبلغان دینی انجام گرفت، گفت: اگر مقایسه‌ای بین وضعیت کنونی کشور با قبل از انقلاب انجام بگیرد قابل مقایسه نیست، پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته و ایران اسلامی امروزه در بسیاری از حوزه‌ها جزو ۵ کشور برتر و مطرح جهان محسوب می‌شود.

امام جمعه سردشت در ادامه با تاکید برنگاه خوشبینانه به آینده و معنویت و اخلاق به عنوان دو محور اساسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توصیه مقام معظم رهبری به علم و پژوهش گفت: امروز دشمن می‌خواهد به نام دین به دین ضربه بزند و انحرافات فکری و عقیدتی به نام دین، تبلیغ و ترویج می‌شود.

ماوستا محمد واوی با بیان اینکه امروز مسؤولیت‌ها مهمتر و خطیر‌تر شده و بیشر باید آگاه و هوشیار و با بصیر بود، افزود: فهم دقیق دین، تبلیغ دین و اجرای دین لازمه و ضرورت اصلی جامعه امروز روحانیت هستند.

او با بیان اینکه دشمن اگر نسبت به اهل تشیع از راه تکفیر وارد می‌شود در اهل سنت از راه تکفیر و تتمیع ورود پیدا می‌کند نسبت به ترویج مذهب معتدل امام شافعی خواست تا بعضی تسهیلات در برخی از موارد مصوب شده در شورای برنامه ریزی انجام بگیرد.

در پایان این مراسم از سه نفر روحانی موفق تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام/م
 

سفر دبیر شورای نمایندگان، ولی فقیه در مناطق قومی کشور به ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.