رئیس کمیسیون بازار پول اتاق تهران خبر داد؛

برقراری خط ۴۰۰ میلیارد دلاری برای معاملات تجاری ایران و چین

مستوفی درباره برقراری خط ۴۰۰ میلیارد دلاری برای معاملات تجاری ایران و چین توضیحاتی داد.

برقراری خط ۴۰۰ میلیارد دلاری برای معاملات تجاری ایران و چینبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فریال مستوفی رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بر اساس مستندها، ایران و چین خط ۴۰۰ میلیارد دلاری را برای معاملات تجاری برقرار کرده اند، گفت: بر این اساس چینی‌ها، بدون ورود در مناقصه‌ها به پروژه‌ها ورود می‌کنند.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه افزود: قرار بر این است که فرانسه قصد دارد ۱۵ میلیارد دلار  تضمین خرید نفت، در قالب یک خط اعتباری به ایران بدهد که در این میان بحث بر سر این است که اگر امریکا این مجوز را برای فرانسه صادر نکند، کار متوقف می‌شود، در حالی که شخصا فکر می‌کنم حتی در صورت عدم موافقت آمریکا، فرانسه می‌تواند این خط را به عنوان یک خط اعتباری میان بانک مرکزی دو کشور برقرار سازند.


بیشتر بخوانید: پیله‌های تجارت ایران بر روی جاده ابریشم/ چین مشتاق برقراری ارتباط قوی با ایران


وی تصریح کرد: وزیر نفت معتقد است که اگر ایران این ۱۵ میلیارد دلار را دریافت کند، مقروض می‌شود.

مستوفی گفت: بر اساس مستندات دریافت شده، ایران و چین یک قرارداد ۴۰۰ میلیارد دلاری امضا کرده اند که بر اساس آن، شرکت‌های چینی بدون ورود در مناقصات کار را به عهده خواهند گرفت. البته اتاق تهران شبهاتی را در این زمینه داشت که اکنون بخشی از مستندات مرتبط با آن دریافت شده است که نشان می‌دهد این خط برقرار شده است.

وی بیان کرد: این یک معامله مالی بزرگ است که بر اساس آن، به نظر می‌رسد که ایران نفت را ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزانتر به چینی‌ها می‌فروشد.

انتهای پیام/

قصد فرانسه برای اعطای ۱۵ میلیارد دلار تضمین خرید نفت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار