ملک سلمان: عربستان از سرزمین و تأسیسات خود در برابر حملات دفاع خواهد کرد

پادشاه عربستان سعودی که در برابر نیروهای مقاومت یمنی متحمل شکست سنگینی شده است، اعلام کرد کشورش از سرزمین و تأسیسات خود در برابر حملات دفاع خواهد کرد.

ملک سلمان: عربستان از سرزمین و تأسیسات خود در برابر حملات دفاع خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی اعلام کرد کشورش از سرزمین و تأسیسات خود در برابر حملات- از هر کجایی که باشد- دفاع خواهد کرد.

پادشاه عربستان امروز (سه‌شنبه) در جلسه هیئت وزیران با بیان این مطلب، بر قدرت کشورش در تعامل با آنچه وی به ادعا «تجاوزات بزدلانه» می‌خواند، تأکید کرد.

هیئت وزرای سعودی همچنین در جلسه امروز خود از جامعه بین‌الملل خواست تا اقدامات قاطعانه‌تری را برای توقف چنین حملاتی بکار ببندند.

عربستان سعودی صبح روز شنبه هدف عملیات گسترده‌ای قرار گرفت که دو تأسیسات نفتی متعلق به شرکت آرامکو به نام‌های پالایشگاه بقیق و خریص را در شرق این کشور هدف قرار داده بود. پس از این عملیات، جنبش انصارالله یمن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد این عملیات بوسیله ۱۰ پهپاد انجام گرفته است.

عربستان در پی حمله پهپادی نیرو‌های انصارالله یمن به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو نیمی از توان تولید نفت خام خود را از دست داد.

جنبش انصارالله یمن بارها تاکید کرده است که در صورت متوقف نشدن جنایات و دشمنی عربستان و محاصره مردم یمن به حمله علیه رژیم آل سعود ادامه می‌دهد و این را حق مشروع خود می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۷:۵۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
تا بجنبی و متوجه بشی اون دنیا تشریف داری پسرت هم ... البته اگه به درک واصل نشده باشه . . .
متوجه نیست که الان باید دفاع کنه نه این که جمله خبری از آینده بده . . .
آخرین اخبار