پس از ضرب شست نیروهای یمنی در حمله به آرامکو؛

رئیس شورای حاکمیتی سودان: در صورت نیاز، نیرو‌هایمان را از یمن خارج خواهیم کرد

عبدالفتاح البرهان در مصاحبه با الجزیره بر آمادگی نیروهای سودانی برای خروج از یمن در اسرع وقت تاکید کرد.

رئیس شورای حاکمیتی سودان: در صورت نیاز، نیرو‌هایمان را از یمن خارج خواهیم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره عربی، پس از ضرب شستی که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نشان دادند کشور‌های ائتلاف سعودی شرکت کننده در جنگ یمن در حال کم رنگ کردن حضور خود در یمن هستند به طوری که رئیس شورای حاکمیت سودان گفت در صورت نیاز، نیرو‌های سودانی را از یمن خارج خواهیم کرد.

عبدالفتاح البرهان در مصاحبه با این شبکه تصریح کرد نظامیان سودانی در یمن به نفع هیچ طرفی و ضد هیچ جریانی نمی‌جنگند.

وی گفت: نیرو‌های سودانی تنها عملیات دفاعی انجام می‌دهند و هر زمانی که ضرورت ایجاب کند و نیاز باشد عملیات خروج نیرو‌های سودانی از یمن انجام خواهد شد.

عبدالفتاح البرهان تاکید کرد: تفنگ نیرو‌های سودانی در یمن به سمت هیچ کس نشانه نمی‌رود بلکه اکثر نظامیان سودانی در یمن تنها در زمینه عملیات مهندسی، کمک‌های پزشکی، نگهبانی و تامین امنیت فعالیت می‌کنند. ماموریت‌هایی که با نیرو‌های مشروعیت و ائتلاف عربی توافق شده این است که نیرو‌های سودانی تنها در عملیات دفاعی شرکت خواهند کرد و در هیچ گونه حملات و عملیات هجومی شرکت نخواهند کرد و در برابر هیچ طرفی در یمن قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: ما همواره با فرماندهی کشور‌های شرکت کننده در عملیات بازگرداندن مشروعیت به یمن، در تماس هستیم و توافق‌های خوبی با هم داریم. بنابراین هر زمان هم که نیاز باشد و ضرورت داشته باشد نیرو‌های سودانی از یمن خارج خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار