رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛

امیر قاسمی منجزی پنجم شد/ پایان کار شاگردان بنا با ۳ مدال برنز

امیر قاسمی منجزی به مقام پنجم وزن ۱۳۰ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در قزاقستان رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات رده بندی و فینال سه وزن پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان در حال برگزاری است که علیرضا نجاتی، محمد علی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم از ایران به دیدار رده بندی رسیدند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد استپان داوید از چک گذشت وی در دور بعد مقابل سرگئی سیمینوف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی دست یافت. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مومینجان عبداله یف قهرمان بازی‌های آسیایی از ازبکستان را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به مرحله نیمه نهایی راه یافت. قاسمی در این مرحله مقابل اوسکار پینو هیندس دارنده مدال برنز جهان از کوبا با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. قاسمی منجزی در این دیدار مقابل نابی از استونی دارنده مدال‌های نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان قرار گرفت و با نتیجه ۸ بر صفر سه اخطاره شد و به عنوان پنجم رسید.


بیشتر بخوانید:

نجاتی به مدال برنز رسید/ دومین مدال برای ایران ثبت شد

گرایی برنزی شد/ سومین مدال ایران


بر همین اساس در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر سیداله تاژایف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل هایتم محمود از مصر با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و در دور بعد با نتیجه ۷ بر صفر از سد کیم سئونگ هاک از کره جنوبی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این دیدار به مقابل ایوو آنگلوف قهرمان جهان از بلغارستان با نتیجه ۳ بر یک به برتری دست یافت و ضمن کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نجاتی در این مرحله مقابل کنیچیرو فومیتا قهرمان جهان از کشور ژاپن با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف المورات تاسمورادوف دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از ازبکستان رفت و با شکست ۷ بر ۵ به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمد علی گرایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر و در کمتر از ۲ دقیقه کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد در مصاف با الوین مورسالیف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله مقابل الکس بیوربرگ کسیدیس از سوئد با نتیجه ۹ بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، گرایی به گروه بازنده‌ها رفت تا کار خود را برای کسب مدال برنز ادامه دهد. وی در این گروه به مصاف دانیل کاتاراگا از مولداوی رفت و با پیروزی ۵ بر ۵ ضمن رسیدن به دیدار رده بندی سومین سهمیه المپیک را نیز برای ایران کسب کرد. گرایی در دیدار رده بندی به مصاف کارپت چالیان دارنده مدال نقره بازی‌های اروپایی رفت و با برتری ۹ بر ۶ به مدال برنز رسید تا سومین مدال ایران در این دوره از رقابت ها به نام وی ثبت شود.

گفتنی است در رقابت‌های چهار وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان تیم ایران توسط سعید عبدولی در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز رسید و میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم پنجم شد. پویا ناصر پور و امین کاویانی نژاد نیز در اوزان ۵۵ و ۷۲ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

همچنین در مسابقات سه وزن دوم حامد تاب، رامین طاهری و محمد هادی ساروی در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ بدون کسب سهمیه حذف شدند.

در این دوره از رقابت‌ها نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک در مجموع ۶ نفر برتر اوزان المپیکی سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را به دست خواهند آورد و سایر کشتی گیران باید در رقابت‌های گزینشی دیگر به دنبال سهمیه باشند.


بیشتر بخوانید:استعفای غیر منتظره خیرآبادی از سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی امید


انتهای پیام/

پایان کار تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت های  جهانی با سه مدال برنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار