رفع گره‌های ترافیکی اول مهر با استقرار ۲۷۰ پست ثابت پلیس راهور

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی: برای روان سازی در اطراف مدارس حاشیه معابر خراسان رضوی ۲۷۰ پست ثابت پلیس راهور در نظر گرفته شده است.

رفع گره‌های ترافیکی اول مهر ماه با استقرار ۲۷۰ پست ثابت پلیس راهوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ حمیدرضا دهنوی سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی در نشست خبری  گفت: ۹۷ پست ثابت از تعداد ۲۷۰ پست مربوط به مشهد است.

او تصریح کرد: پارسال تعداد ۱۳ هزار و ۱۹۵ تخلف سرویس مدارس در خراسان رضوی اعمال قانون شد که حدود ۶ هزار تخلف  مربوط به مشهد بود.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه رانندگان سرویس‌های مدارس باید دارای کارت صلاحیت و پایبند به قوانین باشند، گفت: خوشبختانه پارسال تصادف جرحی و فوتی در سرویس های مدارس استان نداشتیم وفقط ۶ فقره تصادف خسارتی ثبت شد؛ در این زمینه جزو استان‌های موفق در کشور هستیم.

دهنوی افزود: طرح آموزش همگانی مدارس نیز از ابتدای مهر ماه با اولویت مدارس ابتدایی آغاز می‌شود، همچنین امسال آموزش مدارس متوسطه نیز در اولویت قرار گرفته که ۲۴۰ آموزشگاه از هشت ناحیه آموزشی مشهد در دوره‌های آموزش متوسطه اول و دوم در این طرح آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.

او ادامه داد: همایش همیاران پلیس نیز از ۱۱ مهر ماه همزمان با هفته ناجا در استان آغاز می‌شود، این طرح نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد به طوریکه از سال ۸۶ تاکنون آمار فوتی‌های تصادفات در کشور حدود ۱۰ هزار نفر کاهش یافته است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی با بیان اینکه عابران پیاده در تلفات تصادفات جاده‌ای سال گذشته استان سهم ۵۶ درصدی را به خود اختصاص دادند گفت: بیش از ۴۵ درصد عابران پیاده متوفی در تصادفات دارای سن بیش از ۴۰ سال بوده و سهم کودکان در تلفات سوانح رانندگی نیز کمتر از پنج درصد بوده است.

دهنوی افزود: هم اکنون ۴۵۰ دستگاه دوربین نظارتی و ثبت تخلف در شهر مشهد فعال است که ۴۵ دوربین از این تعداد مربوط به ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز می‌باشد.
 
انتهای پیام// م.ب
 

عابران پیاده، ۵۶ درصد از قربانیان تصادفات جاده ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.