رییس جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

تشدید رسیدگی به تخلفات تصرف اراضی در فارس/خاک خلاف آب تجدید پذیر نیست

رسیدگی به تخلفات تصرف اراضی در استان فارس شدت می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد مهد‌ی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: رسیدگی به تخلفات تصرف اراضی در استان با اولویت شهرستان‌های شیراز، مرودشت و سپیدان به علت ارزش بالای زمین و رخ دادن بیشترین تخلفات در این شهرستان‌ها آغاز شده است.

او ادامه داد: در استان فارس ۱۶ خودرو یگان گشت در سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ فعالیت می‌کند.

قاسمی اضافه کرد: اقدامات خوبی در حوزه حفاظت از زمین از جمله کاداستر و الکترونیکی کردن فعالیت‌های مختلف صورت گرفته و ساماندهی این اطلاعات در قالب پوشه‌هایی با هدف دسترسی آسان‌تر در دستور کار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: در استان بخصوص شهرستان شیراز، در طول چند دهه گذشته تعرضات به حوزه زمین به حد‌ی بالا بوده که امروز مقابله با این مساله خیلی سخت است.

قاسمی با بیان این که حفظ و حراست از زمین‌های کشاورزی برای تامین امنیت غذایی بر عهده این سازمان است، ادامه داد: با از بین رفتن هر ۳ هکتار زمین یک فرصت اشتغال از دست می‌رود و به طور متوسط یک هکتار زمین کشاورزی که از انتفاع خارج می‌شود، حدود ۷ تن محصولات کشاورزی نیز از بین می‌رود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این که خاک خلاف آب تجدید پذیر نیست، گفت: شاید بتوان آب را از دیگر سرزمین‌ها، از خلیج فارس و دریای عمان انتقال داد یا با بارور کردن ابر‌ها کمبود آب را جبران کرد، ولی روشی برای برگرداندن خاک به حالت اولیه وجود ندارد.

انتهای پیام/چ

رسیدگی به تخلفات تصرف اراضی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار