بر اساس گزارش یک موسسه حقوق بشری؛

وضع نگران‌کننده حقوق بشر در بحرین و عربستان

گزارش یک موسسه مدافع حقوق بشر فعال در استرالیا درباره وضعیت حقوق بشر در کشور‌های بحرین و عربستان آمار نگران کننده‌ای را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش یک موسسه مدافع حقوق بشر فعال در استرالیا درباره وضعیت حقوق بشر در کشور‌های بحرین و عربستان نشان می‌دهد ۲۰ کودک بحرینی در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به شکل خودسرانه بازداشت شده‌اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی موسسه دموکراسی و حقوق بشر «الخلیج» GIDHR , این موسسه در تازه‌ترین گزارش‎ خود در ماه سپتامبر امسال، گزارش فشرده‌ای درباره وضعیت حقوق بشر بحرین، یمن و عربستان در فاصله ماه‌های ژانویه تا اوت سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرد. بر اساس این گزارش, ۲۰ کودک در فاصله ژانویه تا ماه مه ۲۰۱۹ در بحرین به شکل خودسرانه بازداشت شده اند. همچنین ۶ کودک به مدت حداقل ۲ روز و حداکثر ۲ هفته ناپدید و در مکان‌های نامشخص نگهداری شده اند. طبق این گزارش، در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳۳ کودک بحرینی شکنجه شده اند و ۳۳ مورد آزار و اذیت علیه ۱۷ کودک زندانی -از بدرفتاری گرفته تا محرومیت از حقوق- به ثبت رسیده است.

در بخش دیگری از این گزارش به تراژدی انسانی یمن در جنگی که نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی عربستان به راه انداخته اند، اشاره شده است که طبق آن حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار کودک یمنی در مناطقی زندگی می‌کنند که شاهد بالاترین میزان خشونت است؛ ۳۶۰ هزار کودک در یمن دچار سوء تغذیه هستند و بیش از ۸۰ هزار کودک یمنی زیر ۵ سال نیز به علت گرسنگی جانشان را از دست داده اند.

در این گزارش همچنین به اعدام دسته جمعی ۳۷ شهروند عربستانی به اتهامات سیاسی در عربستان پرداخته شده و آمده است ۲۰ شهروند دیگر نیز هم اکنون در صف اجرای حکم اعدامند که ۳ تن از آن‌ها قبل از آنکه به سن ۱۸ سالگی برسند، بازداشت شده اند. در خصوص عربستان به شکنجه زنان فعال بازداشت شده نیز اشاره شده است.

در خصوص وضع حقوق بشر در امارات متحده عربی، این گزارش به بازداشت ۸ نفر اشاره می‌کند که تابعیت لبنانی داشته اند و با وجود گزارش‌هایی در زمینه شکنجه و بدرفتاری با آنها، محاکمه شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار