نیمکت‌های لرزان تیم‌های لیگ یکی

با گذشت ۵ هفته از مسابقات لیگ آزادگان، در سکان هدایت برخی تیم‌ها تغییراتی ایجاد شده که نشان از متزلزل بودن جایگاه‌های مربیان در این تیم‌ها دارد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که فقط ۵ هفته از آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ یک فوتبال کشور سپری شده است تاکنون برخی تیم‌های لیگ یکی اقدام به برکناری  مربیان خود کرده اند و یا در مواردی سرمربی تیم از ادامه همکاری سر باز زده است.

نخستین تیمی که در فصل جدید اقدام به برکناری سرمربی خود کرد ملوان بندرانزلی بود که مالک پیشین این تیم تصمیم گرفت پس از افشاگری‌هایی که علی لطیفی در شب پیش از بازی هفته دوم برابر آرمان گهر سیرجان علیه او و اطرافیانش انجام داد، لطیفی را از این سمت برکنار کند و هدایت تیم را به طور موقت به  آرتا منهاجی سپرد. اما حضور منهاجی در جمع انزلیچی‌ها کوتاه بود و او نیز مانند لطیفی پس از ۲ هفته در اختیار داشتن سکان هدایت ملوانان، جای خود را به محمد احمدزاده، پیشکسوت و سرمربی با سابقه این تیم داد تا نیمکت مربیگری ملوان ظرف ۵ هفته ابتدایی لیگ، ۳ مربی به خود ببیند که آمار جالب و البته برای تیم ریشه داری مانند ملوان قابل تامل به شمار می رود.


بیشتر بخوانید: دلیل برکناری لطیفی از تیم فوتبال ملوان مشخص شد


پس از ملوان نوبت به تیم تازه تاسیس رایکا بابل رسید که دست به تغییر در کادرفنی خود بزند. پس از دیدار هفته چهارم رایکا برابر نود ارومیه که با شکست یک بر صفر تیم شمالی همراه شد، مهران نجفی سرمربی رایکا برای چند روزی در تمرینات تیمش شرکت نکرد و مسئولان این باشگاه تصمیم گرفتند حسین مسگر ساروی که پیش از این دستیار نجفی بود را به طور موقت به عنوان سرمربی جایگزین کنند. البته چند روز بعد مسگر ساروی به طور دائم هدایت بابلی‌ها را بر عهده گرفت.


بیشتر بخوانید: ساروی جایگزین نجفی در رایکا شد


در سومین و آخرین مورد، غلامرضا عنایتی، بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران و تیم ملی فوتبال ایران که در دوران بازیگری عملکرد خیلی خوبی داشت و به عنوان برترین آقای گل ادوار لیگ برتر شناخته می‌شود، نتوانست موفقیت‌های آن دوران را در کسوت مربیگری تکرار کند و پس از باخت در شهرآورد شیراز از هدایت قشقایی این شهر کناره گیری کرد.


بیشتر بخوانید: عنایتی از سرمربیگری قشقایی استعفا کرد


مسلما این دست تغییرات و برکناری‌ها که در لیگ یک سابقه زیادی دارد، برای نخستین بار انجام نشده و این آخرین بار در فصل جاری نخواهد بود  که سکان هدایت تیم‌ها دستخوش چنین تغییراتی می‌شود. کما این که برخی تیم‌ها تاکنون عملکرد خیلی ضعیفی داشته اند و برخی دیگر حتی نتوانسته اند امتیازی در فصل جدید کسب کنند و در صورتی که با همین روند به کارشان ادامه دهند، از چند هفته دیگر سرمربیان جدیدی را روی نیمکت  خود می‌بینند. به هر حال مسئولان تیم‌های لیگ یکی کم حوصله اند و نیمکت مربیگری شان هم لرزان‌تر از آن است که سرمربیان بتوانند برای برنامه ریزی بلند مدت و  حتی میان مدت در تیم‌های تحت هدایتشان اقدام کنند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از لیگ دسته یک فوتبال کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار