کشف ۷۳ کیلو انواع مواد مخدر/انهدام باند سارقان سند نمره خودرو/کشف ۵۲۵ حلقه لاستیک

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۶ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۶ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۵۲۵ حلقه لاستیک احتکار در انبار کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مأموران پلیس آگاهی، انبار کالای لاستیک احتکار شده به ارزش ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال را در شیراز کشف کردند.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان، از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار لاستیک در یک انبار واقع در یکی از محله‌های شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: بلافاصله با کسب مجوز قضائی و با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی، طی یک عملیات از انبار مورد نظر بازدید به عمل آمد و ۵۲۵ حلقه لاستیک که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف و توقیف شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

انهدام باند سارقان سند نمره خودرو/ کشف ۵۰ سواری مسروقه

جانشین پلیس آگاهی استان فارس از شناسایی و انهدام باند ۶ نفره سارقان حرفه‌ای سند نمره کار و کشف ۵۰ دستگاه خودرو مسروقه خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو سواری در شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری باند سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند یک نفر از اعضای این باند که با یک سواری ۴۰۵ مسروقه در حال تردد در شیراز بود را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارآگاهان در بررسی‌های اولیه به غیر اصیل بودن ارکان و سند نمره بودن خودرو مشکوک شدند، بیان کرد: با قوت گرفتن این احتمال که موضوع سند نمره کردن کار یک باند حرفه‌ای است، تحقیقات گسترده در این خصوص آغاز کردند.

جانشین پلیس آگاهی استان تصریح کرد: متهم در بازجویی فنی و تخصصی اقرار کرد که با همدستی ۵ نفر از دوستانم خودرو‌های تصادفی را با اسناد و مدارک خریداری و سپس خودرو‌های مشابه آن سرقت می‌کردیم و در کارگاه‌های ضایعاتی با تعویض و جابجایی ارکان فنی، آن‌ها را سند نمره و سپس به فروش می‌رساندیم.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی مطلع شدند که اعضای باند در شهرستان‌های فسا، داراب و یزد سکونت دارند، عنوان داشت: ماموران موفق شدند با اخذ نیابت قضائی، طی ۳ عملیات جداگانه هر ۵ نفر دیگر اعضای باند را در مخفیگاهشان شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه از اعضای این باند تا کنون ۵۰ دستگاه خودرو سواری سند نمره و مسروقه کشف شده است، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

مراجعان باید درخواست خود را در سایت E.POLICE ثبت کنند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: به منظور تسهیل در روند خروج از کشور، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب باید درخواست خود را در سایت E.POLICE ثبت کنند.

سرهنگ محمد رضا دهقانیان بیان کرد: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه که به منظور شرکت در پیاده روی عظیم اربعین اباعبدالله الحسین (ع)، قصد خروج از کشور را دارند باید با مراجعه به سایت E.POLICE درخواست خود را ثبت کنند و پس از دریافت پیامک از سازمان وظیفه عمومی ناجا، نسبت به اخذ گذرنامه اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی پلیس فارس با بیان اینکه این روند صرفا برای ایام اربعین حسینی است و شامل کسانی می‌شود که درخواست خروج از تاریخ ۷ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه سال جاری دارند، عنوان داشت: مشمولان در این بازه زمانی نیاز به تودیع وثیقه مالی نمی‌باشد.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در راستای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و با هدف برخورد با موتورسواران متخلف و کاهش تصادفات رانندگی، ماموران انتظامی این شهرستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی موفق به توقیف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین با حجم ۱۳۰۰ سی سی که در کنار خیابان پارک بود شدند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی موتورسیکلت کشف شده را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، بیان کرد: برخورد با قاچاق و مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار دارد.

کشف ۷۳ کیلو انواع مواد مخدر در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۴۲ خرده فروش و کشف ۷۳ کیلو انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی به طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و مبارزه جدی با خرده فروشان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در ۷۲ ساعت گذشته با دستگیری ۴۲ خرده فروش مواد مخدر، موفق شدند ۷۳ کیلو انواع مواد مخدر را کشف کنند.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه در این طرح، ۱۳۲ نفر معتاد کارتن خواب و پرخطر جمع آوری و ۱۷ دستگاه وسایل نقلیه متعلق به خرده فروشان توقیف شد، تصریح کرد: پلیس هرگز در برابر سوداگران و سودجویان از خود نرمش نشان نخواهد داد و با تمام قدرت و مقتدرانه در برابر آنان ایستادگی خواهد کرد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار