رییس پلیس راهور ناجا:

خسارت تصادفات کشور ۷ درصد تولید ناخالص ملی است

رییس پلیس راهور ناجا گفت:خسارت تصادفات کشور ۷ درصد تولید ناخالص ملی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سردار کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا امشب در نشست شورای ترافیک استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه تصادفات در کشور ما جزو معضلات جدی است، اظهار داشت: در سال ۸۵ حدود ۲۷ هزار کشته با یک ضریب ۵ تا ۶ برابری در تعداد مجروحین و معلولین داشتیم.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به کاهش تصادفات در کشور شرایطی به وجود آمد و همه بسیج شدند و در سال ۹۵ این آمار به ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

او خاطرنشان کرد:، اما در سال ۹۶ شاهد ۱.۲ افزایش تصادفات بودیم و همچنین در سال ۹۷ بر اساس آمار پزشک قانونی ۱۷ هزار نفر در جاده‌ها و شهر‌های کشور جان خود را در اثر تصادف از دست دادند.

سردار هادیانفر بیان داشت: بالغ بر ۳۶۵ هزار نفر معلول و مصدوم این تصادفات داشتیم یعنی اگر ۱۰ درصد از معلولین و مصدومین قطع نخاع شده باشند بالغ بر ۳۶ هزار نفر در کشور قطع نخاع شدند و نیازمند صندلی چرخدار هستند.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: امروز شرایط کشور بر همان روند است و علیرغم اینکه تعهد دادیم ۱۲ درصد معادل ۲ هزار نفر آمار تصادفات را در کشور کاهش دهیم، اما در ۵ ماهه اخیر چندان در این حوزه در کشور توفیقی حاصل نشد.

او تصریح کرد: تقریباً خسارت تصادفات به ازای هر نفر ۵.۱ میلیارد تومان است و اگر این رقم را در ۱۷ هزار نفر ضرب کنیم معادل ۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور خواهد بود و این جزو مشکلات جدی ما در کشور است.

سردار هادیانفر بیان داشت: معضلاتی که در این حوزه وجود دارد ناشی از چند عامل است؛ عامل انسانی، راه، وسیله نقلیه و یکی هم بحث ۳۰ کیلومتری شهرهاست که بیشتر تصادفات بالغ بر ۶۲ درصد در حریم ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد.

رییس پلیس راهور ناجا همچنین گفت: مشکلات علائم و تابلوها، زیرساخت‌ها و عدم وجود دوربین‌های نظارتی و کنترلی و شتاب راننده این ۶۲ درصد جانباختگان را رقم می‌زند.

او خستگی و خواب آلودگی راننده، سرعت و سبقت، عدم توجه به جلو را چهار عامل اصلی تصادفات دانست و گفت: ۸۲ درصد جانباختگان به این موضوع برمی‌گردد و نقش رسانه ملی دستگاه‌های فرهنگی صدا و سیما و خبرگزاری‌ها در این حوزه نقش انکارپذیری است و باید کمک کنند تا تغییر رفتار در مردم را ارتقا دهیم.

سردار هادیان‌فر از پایش هر ماهه تصادفات خبر داد و گفت: ۸ هزار و ۱۱۲ کیلومتر طول جاده‌ها در استان کرمانشاه از ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده‌های کشور از این موضوع مستثنی نیست لذا همدلی، همراهی و تعامل در کاهش تصادفات موثر است.

رییس پلیس راهور ناجا در ادامه افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین نیازمند یک برآورد صحیح از وضعیت مرز خسروی هستیم.

او اظهار داشت: در مرز مهران ۵ سال طول کشید تا این مرز به لحاظ گره‌های ترافیکی مدیریت شود و امروز دقیقا نمی‌دانیم از ۵ هزار اتوبوسی که در خدمت زائرین اربعین است و همچنین از ۱۰ تا ۱۱ استانی که مسیرشان به خسروی نزدیک‌تر است چه میزان در این منطقه زائر خواهیم داشت.

سردار هادیان‌فر افزود: امروز شرایط کشور طوری نیست که بخواهیم با سعی و خطا مدیریت کنیم و باید پیش‌بینی‌ها و برآورد‌های صحیح داشته باشیم تا بتوانیم در مواجهه با صحنه‌های خاص به درستی مدیریت کنیم.

این مقام انتظامی اذعان داشت: زیرساخت‌ها در این حوزه باید بیشتر توسعه یافته باشد مدیریت پذیرش اقامت زیرساخت‌های رفت و برگشت بر اساس پیش بینی‌های صحیح صورت گیرد.

او افزود: باید تدبیری شود که مسیر‌های پارکینگ‌ها که خاکی هستند با مازوت پوشیده شود که در هنگام بارندگی به باتلاق تبدیل نشود.

سردار هادیانفر زیرساخت‌های مرز خسروی را زیرساخت‌های بسیار خوبی ارزیابی کرد و گفت: این زیرساخت‌ها از مهران بهتر است چرا که مسیر‌های رفت و برگشت آن مسیر‌های خوبی است و برای آن مسیر‌های جایگزین نیز پیش بینی شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان داشت: امیدواریم با اقدامات موثر و همدلی که در استان وجود دارد میزبان خوبی برای زائرین باشیم.

او افزود: به این منظور برای هر محور یک فرمانده انتخاب کردیم و سردار حسینی رئیس پلیس راه کشور مسئولیت فرماندهی مرزبانی خسروی را برعهده خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:آمادگی ۲۰ هزار نیروی پلیس برای خدمت رسانی به زوار اربعین


سردار هادیان‌فر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه عمده مشکلات در طول تردد زائرین تصادفات است لذا با همدلی و همکاری باید کاری کنیم که مسافرین ایمن به زیارت بروند و برگردند.

رییس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: ۶۰۰ دستگاه تویوتا به کشور وارد کردیم که بخشی از آن‌ها به این استان واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/ز

علت خسارت تصادفات کشور از زبان رییس پلیس راهور ناجا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار